denne 1 Postad 29 December , 2007 Hej. Har frågat på andra ställen men startar en egen tråd. Vet någon här vad detta är för båt ? Har letat å letat utan resultat. Mvh Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 29 December , 2007 Påminner om en modell som fanns på 70-talet från Göteborgstrakten som kallades för Västkust 18, byggdes även som 16-fotare. dock är toppvindrutan någon egenkonstruerad tillbyggnad som det ser ut, eller möjligtsvis något tillbehör som gjöts vid sidan av. Måttet på 18 fotaren var 5,25 x 2,0 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 29 December , 2007 Hej och tack för svar .Har nu kollat men det är inte en sådan. Rutan där uppe ser mycket ricktigt hemmagjord ut den är ca 5 m å 1,7m bred. Fler förslag ??????? Senast ändrad av denne | 29 december 2007 | 21:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bror1 0 Postad 29 December , 2007 En ryds camping. Rutorna ovanpå är förmodligen gjorda senare. Gå in på www.ryds.se Klicka där på gamla modeller, välj där årsmodell och modell,Alltså camping. Leta tills du hittar just din årsmodell för det skiljer lite från år till år. Men det du har ovanpå hardtoppen är inte orginal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 30 December , 2007 Njae.. Kunde inte hitta någon bland ryds heller .den är inte dubbelbottnad iallafall...??? Jag hittade dock ett årtal på ena lanternan -73 men dessa är kanske inte orginal..?? Tacksam för fler förslag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boka 0 Postad 30 December , 2007 Om man tar bort vindrutan uppe på ht'n så tycker jag att det ser ut som en crescent kanske en 490/495ht? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boka 0 Postad 30 December , 2007 Har kollat lite på crescent och jag tycker att det liknar en 525 ht vältigt mycket! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 30 December , 2007 Tjena, Tror det är en Uttern 495ht Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasS 0 Postad 30 December , 2007 Nja, det är det nog inte. Uttern har tre rutor i framkant på HT:n, den i mitten är öppningsbar. //Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 30 December , 2007 http://www.uttern.se/broschyrer/1972_9.jpg Denna då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peter_segel 0 Postad 31 December , 2007 Jag vet vad det är för båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasS 0 Postad 31 December , 2007 Tänkbart, men lite lång om den ska vara 5 m??? Annars är den ju ganska lik! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 31 December , 2007 Hej, Hittade lite bilder på båten från sidan. Mvh Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 31 December , 2007 Ännu mer. Nu finns ju ganska många vinklar med.Någon som känner igen ?? Börjar ju bli kul detta.Hade ju varit fint att hitta en bild som man kan utesluta alla tvivel på. Gott nytt. Senast ändrad av denne | 31 december 2007 | 16:56 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 8 Januari , 2008 Får ju lyfta tråden nu när det finns nya bilder Någon som känner igen båtmodellen ?? Mvh Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 9 Januari , 2008 Tycker att det liknar en Cressent HT Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 10 Januari , 2008 Ja det är väldigt likt, Men jag tycker att rutorna fram ser smalare ut än på min... Senast ändrad av denne | 10 januari 2008 | 12:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser