Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
jesperastrom

Motor MarinePower från Hansen Racing

Rekommendera Poster

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av V8-motor av märket Marine Power. Hansen Racing säljer dessa motorer i olika modeller.

Jag är spekulant på en båt med en 5,7 liters V8 med Edelbrock förgasare och brytarlöst tändsystem. Motorn skall enligt säljaren ha 330 hk. Bra eller dåliga grejor?

En som undrar!

Senast ändrad av jesperastrom | 29 december 2007 | 21:42

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är chevyblock (dva samma som MerCruiser & VP) med upphotad spec, 330hp på veven skall inte vara något problem. Hansen kan du nog lita på så jag skulle slagit till om priset var det rätta.
Lycka till!
//Johannes 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Johannes!

Känner du till Edelbrock-förgasare? Den som sitter på ser ut att vara en avancerad modell med många möjligheter till finjusteringar.

/Jesper

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Edelbrocken är den du kan få att gå bäst och billigast med,holley funkar också bra men drar mer soppa en vad du kan få en edelbrock att göra,det sitter förmodligen en 1409 edelbrock (600cfm).

Det är en kanon förgasare och du behöver inte göra mycket för att ställa in den.

Lycka till

post-6840-1394235302,9561_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej .Hansen Racing har bra grejer har själv bara handlat till en gammal Pontiac firebird jag hade men båt grejerna är garanterat bra.Företaget har funnits i evigheter å det känns ju alltid tryggt. 330hk är inga bekymmer med en sådan motor.

lycka till\Smile\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan vara lugn det är i grund och botten en cheva smallblock 350cui/5.7l samma motor som sitter i väldigt många USA båtar(Mercrusier/VP).

330hk på veven är helt i sin ordning inget konstigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Har bara gott att säga om Hansen Racing Marin, snabba och pålitliga leveranser samt fördelaktiga priser. Jag har handlat en del grejor tll minOMC och det har funkat mycket bra.

GOTT NYTT ÅR önskar KURRAN

post-3401-1394235303,2018_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack alla även här. Bara goda ord om motorpaketet (och även båten som är en Polar 820 Express).

/Jesper

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får man fråga vad du gav för den motorn jag är själv jätte sugen på ett motorbyte.

MvH Jocke.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tråden är 3,5 år gammal och TS var spekulant på båt inklusive motor så det är nog inte så stor chans att få ett vettigt svar på din fråga. TS har inte varit inloggad på snart två år heller...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...