Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
ille

vart kan man köpa bästa billiga kapellväv?

Rekommendera Poster

Hade tänkt att sy ett nytt kapell själv men vet inet riktigt vart jag ska få tag i kapellväv

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra och billigt någon mittimellan det ska ju hålla i ett par år

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska hålla några år......då blir det dyrt i sista änden......sök

på nätet på kapellväv......då finner du svaren.....

Lycka Till

Peo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt min erfarenhet så är Markilux en bra väv som håller tätt och färg.

 

Köpte just 13 meter hos seaside.nu för 199 kr/m frakt.

 

Ska sy ett sittbrunnskapell till vår X-412.  Båge köpte jag hos Hjärtmans för 390 kr för 6 m.

 

Malla med dubbelhäftande tejp och byggplast.

 

Lycka till..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

199 kr. meter!!

 

Det var  väldigt billigt om det är riktig Markilux kapell / dynväv.

 

Kontrollera detta och skulle det vara så köp lagret!!

 

vänligen

 

bobban

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är kollat och det är helt säkert äkta vara.

 

Rullen står i källaren.

 

Men jag håller med om att det var ett bra pris. Billigaste jag hittade i Göteborg var 250 kr/m vilket är ok det med.

 

// J-O

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väven kan vara belagd eller obelagd, alltså behandlad eller ej.

 

Annars brukar den ligga någonstans mellan 3-500 kr. meter om det är riktig kvalitet.

 

Kan vara ett fynd i alla fall, men skulle nog vara bra om den är behandlad med tanke på att det ska hålla i många år, kolla detta.

 

bobban

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har också scannat nätet och seaside.nu är det billigaste jag hittat. Det är inget reapris utan den nivå de håller hela tiden. Pris på postorder ligger mellan 199-230 kr/m på de billigaste ställena. Bobbans priser har jag inte sett varken på nätet eller i butiken. Vad är det för tyg Bobban ??  Markilux 37 och Sunbrella (något dyrare) är vad jag förstår det som gäller och det som proffsen använder.

 

/ Simon

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska kolla upp detta så fort jag hinner och återkomma.

Skriv gärna namn och nummer på artikeln så är det lättare för mig att kolla upp.

 

Bara bra att man kollar upp priserna, det är en flora av dom i vissa fall, eller som en person skrev i ett inlägg; man kanske skulle sälja andra produkter när det inte är säsong för båt och på detta sätt få ner priserna, då är man inte så känslig under en del av året?

 

Jag hör av mig så fort som möjligt.

 

bobban

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Lite segt tycker jag det är när någon tar upp en gammal tråd där skaparen tappat intresset för åratal sedan?

 

Men för att vara lite positiv nu när tråden bumpats upp?

Jag har fått väldigt bra support av företaget Frewi ( frewi.se ) så fast jag inte kollat om de skulle vara billigast kan jag rekommendera dem i egenskap av nöjd kund. Reklam alltså, precis vad TS en gång ville ha?

Redigerad av Funkis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar bumpa gamla trådar istället för starta nya,

Alltid roligt om det blir uppföljning också.

Ska kolla upp dit tips, tack.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Men för att vara lite positiv nu när tråden bumpats upp?

Jag har fått väldigt bra support av företaget Frewi ( frewi.se ) så fast jag inte kollat om de skulle vara billigast kan jag rekommendera dem i egenskap av nöjd kund. Reklam alltså, precis vad TS en gång ville ha?

Bra pris 199kr/m. Ska måtta lite mer exakt sen blir det en beställning.

 

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Men för att vara lite positiv nu när tråden bumpats upp?

Jag har fått väldigt bra support av företaget Frewi ( frewi.se ) så fast jag inte kollat om de skulle vara billigast kan jag rekommendera dem i egenskap av nöjd kund. Reklam alltså, precis vad TS en gång ville ha?

Bra pris 199kr/m. Ska måtta lite mer exakt sen blir det en beställning.

 

Mvh

 

Ja priset e ju bra på frewi, beställde 2 meter för 398 plus 50 kr frakt 448 kr totalt lät ju bra nu kolla jag mejlen och såg att tre dagar efter jag beställt o betalt tyget så vill dom ha 100 kr till för frakten? Då blir ju det 558 kr och på sea sea 519 kr oförskämt att kräva mer fraktpengar i efterskott tycker jag. Nä pengarna tillbaka ska bli kul o se hur lång tid det tar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Men för att vara lite positiv nu när tråden bumpats upp?

Jag har fått väldigt bra support av företaget Frewi ( frewi.se ) så fast jag inte kollat om de skulle vara billigast kan jag rekommendera dem i egenskap av nöjd kund. Reklam alltså, precis vad TS en gång ville ha?

Bra pris 199kr/m. Ska måtta lite mer exakt sen blir det en beställning.

 

Mvh

 

Ja priset e ju bra på frewi, beställde 2 meter för 398 plus 50 kr frakt 448 kr totalt lät ju bra nu kolla jag mejlen och såg att tre dagar efter jag beställt o betalt tyget så vill dom ha 100 kr till för frakten? Då blir ju det 558 kr och på sea sea 519 kr oförskämt att kräva mer fraktpengar i efterskott tycker jag. Nä pengarna tillbaka ska bli kul o se hur lång tid det tar.

 

Kan förtydliga att den frakt du valt var brev, det går inte av förklariga skäl skicka 2m tyg som brev, vi skriver det även vid val av olika fraktalternativ. "Brev max 1 kg (Ej Kapellväv/Ruta)50,00 SEK"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...