Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
bjarre

Vart kan jag hitta uppfällbara bord?

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en Sea Ray 215EC som jag skulle vilja montera fällbara bord bakom framsolarna som skall monteras på styr- resp. barbordssida och det enda jag hittat är för ca 2500:-/st på SeaSea se länk nedan:

http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=7387

Är det någon som vet var jag kan köpa andra bord i mått ca. 600*400 mm?

Jag vet att Uttern har denna typ av bord i D55:an med det är nog lite för litet.

Finns det inga andra?

Man kan ju bygga ett själv också med det vore sjönt att slippa (är svårt att få riktigt snyggt), annars har Biltema en lös skiva så kan man köpa konsoler på tex. Watski.

Mvh. Bjarre 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rita upp hur du vill ha det och gå till en snickare, det blir inte mycket dyrare än båttillbehörsockrarna!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är märkligt vilka svinpriser man kan ta för båt prylar. Själv har jag tillbringat dagen med att montera ett nytt skrivbord från Ikea.. det är mer än dubbelt så stort men skiva och ben kostar mindre än hälften,
Alternativet till snickare som någon föreslog  är att köpa en skiva i stavlimmat trä och såga till den i lämplig form, eller beställa den, Det kan du göra på Ikea eller Beijers eller var som helst, sen väljer du om du vill lacka eller olja
Kanske får du nöja dig med Ek eller Bok. men det lär bli betydligt billigare,  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har nu varit nere i båten och kollat lite och kommit fram till att uppfällbara bord ej blir bra i min båt. Så jag har bestämt mig för ett vanligt bord på ett ben. 

Formen på bordet som skulle passa bäst är en likbent paralleltrapets som jag tänkt tillverka själv.

Jag är lite inne på att tillverka det av durkplywood teak/koto (finns på SeaSea bla.) och sedan montera teaklister utmed kanterna, tror ni det blir bra? Hur tjock skiva behöver man för ett bord som har måtten ca. 1000*500 mm? Det tjockaste de hade på SeaSea var 18 mm, det borde väl räcka mer än väl?

Är det någon som vet var man kan köpa teakskivor som man kan såga till själv?

Mvh. Bjarre  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...