svampbob 10 Postad 28 December , 2007 Tänkte bli medlem i någon av Jordenruntseglarklubben eller Oceanseglarklubben, men vet inte riktigt vilken.Är det någon som har nån åsikt om resp klubb? Vi tänkte försöka sticka iväg om 5 år typ.Så det är ju intressant att läsa lite och kanske pejla lite om grejer o så. Tacksam för lite tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 19 Februari , 2008 Vilken klubb du väljer beror mest på var du bor. OSK har sina träffar i Stockholm och JRSK i Göteborg. Är själv med i båda för att få så mycket info som möjligt. Båda föreningarna har trevliga och informativa klubbtidningar och hemsidor. vi har lite närmare till Göteborg och är där med i en grupp som skall kasta loss om 2-5 år, vi träffas ca 1 ggr/månad och diskuterar allt från el till livflottar. Vi försöker hålla ett huvudämne per gång men det är svårt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 19 Februari , 2008 JRSK har jag ingen erfarenhet av, däremot OSK där jag varit medlem under några år. Jag är nog rätt tveksam till värdet av klubben, möjligen med undantaget om man går på träffarna. Vilket jag alltså inte gjorde. Så den info jag fick var den som stod i klubbtidningen och som fanns på nätet. Ingetdera var väl så väldigt matnyttigt tyckte jag. Jag tycker nog man finner precis lika god eller bättre info genom att surfa runt. 100-tals långseglare har hemsidor och så finns Noonsite, SSCA och andra nätplatser med mängder av info. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser