AlphaH 0 Postad 23 December , 2007 Jag har följt ert snack om Draco och kompositpropeller, varför denna hetsjakt mot honom? Så sorgligt, vuxna människor skärp till er! Har någon av er ens kört en Piranha propeller? Om inte, vad har ni då att komma med? Maringuiden ska ju vara ett trevligt samtalsforum, inte en hetsjakt mot en enskild person som tror på en produkt. Draco, vi är många många som står på din sida, stå på dig! God Jul och ta hand er! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Briggen 1 Postad 23 December , 2007 Vi får försöka varva upp Darco igen, plus alla andra hugade. Eftersom det inte finns någon snö mitt i vintern så får man väl snöa in på propellrar i stället. Fråga: Hur många varv gör skillnaden i diameter? (stigningen har jag hyfsad koll på). T ex Vad blir skillnaden i varv mellan 15x17 och 14x17 (antag att det handlar om toppvarv på 5000 med 15x17) God Jul Anders Senast ändrad av Briggen | 23 december 2007 | 20:35 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlphaH 0 Postad 23 December , 2007 Hej Anders! Skillnaden är ca 250 varv, beror lite på vilken motor och drev man har. God jul! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 24 December , 2007 Använder någon ett forum för att sälja produkter kan det bli felköp i onödan. De som inte genomskådar de positiva kommentarena från en partsinlaga går på minan och köper en vara som inte svarar mot de positiva kommentarerna. Det kan vara därför som det med rätta hetsas extra mot såna som misstänks vara part i målet. Är det så att någon säger direkt ut att han säljer en produkt och talar för varan är det OK för läsarna. Då har man en möjlighet att väga in det som saluförs som en annons. Annonser tar man ju alltid med en nypa salt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlphaH 0 Postad 24 December , 2007 Åh så det hetsas för att man är mån om andras felköp, ledsen men det tror jag inte på. Och dessutom så kan man inte yttra sig om en produkt man inte har en aning om hur den fungerar, som man inte ens har provat, det är ju urfånigt! Och att leka hetsjakt mot en enskild person är fult, för man kan säga saker på två sätt vänligt och otrevligt. Svårare än så kan det ju inte vara. God Jul till alla trevliga båtägare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Briggen 1 Postad 24 December , 2007 AlphaH, 250 varv, åt vilket håll plus eller minus? Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlphaH 0 Postad 24 December , 2007 Hej Anders! Ledsen att jag missade skriva det, det är plus. Ha en skön julafton, själv ska jag snart bege mig till julbordet :-) //AlphaH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 25 December , 2007 Jag har svårt att se att det har bedrivits någon hetsjakt mot vare sej draco som person eller kompositpropparna han vill sälja. Däremot har det ifrågasatts om det är lämpligt att draco använder forumet som en marknadsföringskanal. Eftersom han gör det är det även naturligt att produkten han vill sälja ifrågasätts i större utsräckning än om han varit en vanlig båtägare som delat med sej av sina goda erfarenheter av en viss produkt. Jag tror att det här forumet läses av ett flertal återförsäljare av marinprodukter men jag har inte sett någon annan än draco använda forumet som en marknadsföringskanal. Angående propparna så har kompositproppar definitivt en plats på markanden. De har fördelar som ingen annan propp har. Värdesätter man de egenskaperna högt är kompositproppen helt klart ett alternativ. Det som har ifrågasatts från min sida är vilken prestanda man kan förvänta sej. Det är lätt att finna tester på nätet där kompositpropparna inte presterar på den nivå draco hävdar att de gör. Jag har därför efterlyst tester som bekräftar det draco säger, dvs att kompositpropparna presterar bättre än aluproppar och ibland även i nivå med stålproppar. Jag tycket till skillnad från trådskaparen inte att det är nödvändigt att man själv testat en viss produkt för att ifrågasätta dess prestanda. Det räcker till exempel gott med att hänvisa till de tester som båtpressen gjort och vänligt be om tester som visar att sakernas ting är annorlunda. I den sista tråden som dracos kompositproppar diskuterades i har hans inlägg av någon anledning raderats. Det tycker jag är synd eftersom tråden utan dracos inlägg har tappat sitt sammanhang och röda tråd. Det blir väldigt märkligt att läsa svaren på dracos inlägg när hans inlägg saknas. För att läsa den stympade tråden klicka här Till sist är det ju inte draco som skapat denna tråden och han har inte heller skrivit några inlägg här. Jag hoppas därför att han inte själv tycker att det bedrivits någon hetsjakt på honom. Jag tycker det har varit givande och intressant att diskutera med draco och det är något jag gärna gör även i fortsättningen. Att man inte alltid är överens tycker jag är helt naturligt. Passar på att önska God Juldag till både draco, AlphaH och alla andra på forumet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Djungelmannen 0 Postad 25 December , 2007 Alpha H och Draco är samma person, killen har skapat ett nytt användarnamn för att supporta sig själv Detta forum får ej användas för marknadsföring så enkelt är det, den som gör det ska rälna med att bli påhoppad. Vill man marknadsföra en produkt så betalar man snällt en annons. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyran 0 Postad 25 December , 2007 Instämmer helt! MG är till för utbyte av erfarenheter, objektiva sådana. Annonsering bör ske på andra sidor såsom blocket etc. Dessutom, är produkten så bra som framhävs lär det sprida sig fort här på MG iaf. Risken är att folk irriterar sig och väljer att inte testa produkten... //Lyran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlphaH 0 Postad 25 December , 2007 Nej, vi är inte på något sätt samma person och jag måste säga att jag tycker att det är ett märkligt påstående. Ja ja, jag har framfört min åsikt om detta och har inte mer att tillägga. Tack för ordet. Hälsningar Lindah Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Djungelmannen 0 Postad 25 December , 2007 Ok, sorry. Du är honom närstående om man säger så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser