Gå till innehåll
tisdag 21 januari 2025
Lamon

Båtjulklapp till vissa...

Rekommendera Poster

Jag tror att en del behöver en båt i julklapp.

Har några förslag.

Orven:

Du har väl fixat o ändrat så mycke snart så båten ser ut som ett hemmabygge.

Lika bra att du får en Saga av valfri modell, bara att åka. Inget fixande.

Steve:

Selco eller vad det heter ? Är det en båt ?? Nä, du är nog killen som behöver nåt fränt. Jag menar så du kan impa på damerna, eller åka ifrån dom när du gjort bort dig. Beställ vad du vill. Tomten betalar...

Westis:

Du är väl snart gammal o pensionär, då kommer du ha bråttom o hinner inte åka snipa.

Cobra med dubbla V8:or passar nog då. Det finns med inbyggd rullator på akterdäck.

BB:

Inte kan du åka omkring med tanten o barnen i din lilla pullka, med nån slags elvisp där bak som framdrivningsmekanik. Nä, en Storebro är nog bättre. Ta en stor, tomten fixar det finansiella.

Anemos:

Ja, vad ska man säga. En sliten segeljolle. Passar det en gubbe som du med din erfarenhet ? Nä, det gör det inte. Vi på MG skrammlar ihop till en ny 62 fotare av valfritt märke så du kan ta dig säkert över haven.

Flipper:

Tveksamt om du kan få nåt annat o åka i.. Även tomten har sina begränsningar...

Skepp o hoj !!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det visserligen nästan 20 år kvar till pension, men visst en Cobra meed dubbla V8-or, som komplement till snipan vore okej, det är väl Tomten som står för soppan oxå?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha jo du nu är du allt avundsjuk på att jag har dansgolv bak i snipan.

Inget som tomten kan åtgärda för dig för det tar tid att fixa till.

Men däremot så kan du skicka hit en Nisse som har tid med att lacka överdelen.

Jag är nöjd om han kommer i aplril för jag ska sjösätta i maj.

Skål på dig din jala Tomte \Laughing\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då beställer jag en ny båt Lamon..

Du är väl säker på att Tomten finns, eller är det du som ska pynta?

/BB

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tomten kan dra åt %¤#&%%¤....Selco säger jag bara...storebrobåtarna är bara dåliga kopior...\Cool\ pust ...tur det är selcoafton snart...allt här hemma vad gäller jul är utbytt till selco...nä...måste iväg..ska hämta selcogranen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nä, lappar....så nu ser jag vad skrev förra året...lite av nyårslöften du vet...vad man ska göra osv nästkommande år....och nu ser jag att jag missat en sak....snuttepellen med kjolen...var jag ju skyldig en sak....så det får vi ta nästa år det!!

Ha nu en bra selcohelg!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God fortsättning

Såg att grabbarna D, dvs dessin och desibelle hade frispel här igår i en tråd...lite rutger över deras hatinlägg...dom verkar göra myckey ihop....

post-5022-1394235300,1939_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tyckte det var kul läsning, tumba är ju ngt av en legend inom idrotten, en av dom få som representerat Sverige i både fotboll och hockey i landslagssammanhang. Så för min del skriv gärn alite mera!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, då, angående julklappar:

Nenne brukade alldid ringa till mig när han ville ha litet småsaker att fixas.

Någon gång på 60-talet, Nenne ringde mig på Juldagen och och bad mig komma över till dom, försed med litet verktyg.

Jag for till Viggan, och där på vardags rums golvet satt Nenne med en hög av byggdelar till ett miniatyrtåg. Nenne hade köpt det till sin 2-åraga son som julklapp !

Vi pysslade ihop tågbanan, (det tog nästan hela vardagsrummet) och när det äntligen var färdigt så var det Nenne och jag som lekte med tåget.

Tågbanan fick inte vara ifred så länge, till Nyårsafton hade Mona plockat bort allt !!

Nenne hade alltid många idér. Ham patenterade bla. Gagarin och kanske sputnik namnet ochå, till blivande varumärken !

Detta om Nenne Tumba.

Senast ändrad av Anemos_ | 27 december 2007 | 16:22

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...