Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
Pulver

Kyss mig i arslet, jag längtar till våren!

Rekommendera Poster

Jul!? Häng upp mig i ett snöre eller ge mig vår nu! Eller vad säger ni?!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Yes...........................Djäv.....långkalsingar, bara klias!!!!!!Håll ut, tomten kommer, båtmässa mars sen av med täckningen!!!! Tiden går ju fort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja visst fan längtar vi till våren och sjösättning, det bästa med julen är ledigheten så man kan greja med båten och nyåret är till för att skåla in ett nytt båtår, hoppas bara på lite mer sol och lite mindre vind än vad det var denna sommar\Innocent\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vadå vänta till i mars på båtmässa????? Här på framsidan är båtmässan i början av februari!!!! Kom till Göteborg och dregla...

Om abstinsen blir för hård åk till båtaffären och insup de härliga dofterna och köp en fin julklapp till båten dvs dig själv.

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!  nu blir det snart ljusare och fint!!!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja... Nu ska vi ta det lugnt.. Jag håller på att uppgradera till V8 och Bravodrev och behöver MINST en månad på mej.. För övrigt håller jag med\Cool\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Suck!!!!!!(Inte att förväxlas med annat Engeskt ord)

Ta en pilsner och varva ned,

tänk på båten ....o Du ler!!!!!!

Jag vet......kom inte på nåt bättre...!!! sorry

post-5767-1394235297,7215_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har precis renoverat färdigt min första båt. Har endast åkt en liten provtur med den när jag köpte den.Så det kan få bli vår när det vill.\Cool\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kyss mig i arslet, jag längtar till våren!

Varför skall vi kyssa dig i arselet bara för att du längtar till våren?\Smile\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag längtar också till våren.Skönt att höra fler som bara tänker båt,hav,fiske mm.mm.

Får ibland höra att jag snöat in på ovanstående.Nu känns det bättre. Men att kyssa dig i arslet nej tack.Men kanske hellre där än i ansiktet.

Snart sjösättning

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

La i båten i början av Oktober och tog upp den för två veckor sen men har redan abstinens. Jag köpte ju båten så sent så jag inte har fått någon riktig båtsommar. Men jag vet att jag kommer att bli kompenserad med en kanonsommar nästa år!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hörde av en kunnig ...

Enligt bondepraktikan så blir det en fin sommar 2008.

Hade visst nåt att göra med antal soldagar i december eller va det nu var.

God Jul och Gott Nytt År!

post-22148-1394235298,4743_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sommaren var väl ganska ok här uppe i norr 2007. Kom dock ihåg att utan vintern skulle vi inte förstå att uppskatta sommaren. För egen del har skidsäsongen knappt startat. Riksgränsen öppnar först i Februari. Kom upp hit och fördriv tiden innan vi ska sjösätta. Det fina med vintern, beträffande båtarna, är att man hinner spåna på och installera/montera ny utrustning...

GOD JUL!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns inte något som år positivt med vintern.

Det är mörkt o bedrövligt, kallt o blåsigt..

Skulle uppskatta sommaren lika mycket om den så varade 12 månader...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska söva ner mig och vakna upp till en riktigt fin vårdag i slutet på april...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska ut och klappa om Äslklingen imorn, kolla att hon är väl instoppad. Sedan finns det några projekt som ska göras hemma i en varm källare. Lacka om durkarna t ex.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skall ut å fiska några vrak utanför Göteborg så jag får stilla båtnerven lite men det blir med en Benatue 40 så det får väl duga....

I övrigt håller jag med bara att söva ner sig skommer våren snabbare

\Sealed\

Zippan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med fullständigt, vintern kan aldrig bli för kort. Lämnade in båten på vinterförvaring i december men saknar den redan. Men snart är det vår i mitt fall ankommer våren den 16/4 då båten åker i vattnet, se´ n får vädergudrna göra som dom vill, det sk...er jag i.

Men det var inte sant, nej det var inte sant, för däremellan kommer båtmässan\Smile\

kema

Senast ändrad av kema | 12 januari 2008 | 12:18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Javisst längtar man till våren och sommaren i Sverige!!

Har ju dock inte saknat värmen speciellt då jag befunnit mig i Thailand i snart fyra månader...

Vill ha lite snö och kallt nu så man hinner åka pulka oh skidor med barnen först, sedan får det bli vår så man får montera det nyinköpta ankarspelet\Cool\

Mvh

/Persk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äntligen! Nu åker jag till Båtmässan här i Göteborg.

Hoppas bara det funkar med SMS-biljetten!

//df90

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kung Bore - sägs det inte att han har med vintern att göra?

Det var väl många år sen han gav upp - totalt.

tommy

Senast ändrad av toaen | 31 januari 2009 | 14:15

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så här i efterhand med facit i handen, så var han nog inte speciellt kunning.

Vädret under mina 5 semesterveckor 2008 var i stort sett lika kass som mina tre veckor 2007.

Sommaren 2007 hade jag ösregn och motvind i stort sett hela tiden. Sommaren 2008 blåste det småspik de 5 veckor jag skulle haft semester. Efter första veckan jobbade jag i två veckor. Under perioden när jag arbetade var det strålande högsommarväder.

Hade lite jobb i Havstenssund, så jag låg där med båten i fyra dar sista semesterveckan och jobbade. Helgerna var det däremot kanonväder

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det slog mig idag att jag har Motorn i delar, elen är bara halvdragen och jag har massor med andra saker jag vill hinna med. Sjösättning V.19 och båten kom inte ur plurret förrens i november.

Men visst längtar man.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Behöver väl inte kyssa ngn i arslet för att det ska bli vår hoppas jag...

Min hustru är sanslöst trött på mitt tjat om kommande båtsommar, jag började redan gnälla i oktober och då hade vi ett par veckor i Thailand framför oss, nyår i alperna, en barnfri weekend i N Y (förra helgen) och snart en vecka i Sälen. Dessutom måste jag ställa upp på ett par veckor i Frankrike i sommar men jag pratar bara om båten...

Inget slår båtlivet!!! Trots att förra året inte gav så mycket sol så är det skärgård och båt som betyder mest!!!

post-15211-1394235768,8532_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med föregående talare. Jag vill gärna ha en riktig vinter innan vårkänslan infinner sig. Här är ju bara en uuuutdragen höst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis, gärna 20 grader kallt i 5-6 veckor.

Då dör fästingar och mördarsniglar, och sen kan det bli vinterfiske.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...