Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
Nimocaprice

Fäste för strålkastare

Rekommendera Poster

Hej

Vem vet var jag kan få tag på ett fäste för en vridbar strålkastare som skall fästas

under flybridge, ovanför kabinrutan,   på en sluttande yta  som är ca  45 graders lutning

på -

Kan inte sätta den på själva flybridgen  utan att sy om kapellet.Targabågen är tyvärr avkapad av förra ägaren så den måste jag troligen byte ut för att få upp radarn lite högre

så att den går att använda .

\Smile\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har ingen aning om vad det är för typ av lampa eller om det finns att få tag på, men jag skulle isf. kontakta en plåtslagarfirma och låta dem göra detta i rostfri plåt.

Det kan inte handla om stora pengar när det gäller ett fäste och då får du det som du vill.

Mvh

/Persk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag väl litemotvalls kärring men det får du köpa nu i juletider. För när jag gick in på din sjöbod såg jag att du hade en Nimo 26 och det är (enligt mig) ett helgerån att bara sätta upp utrustning här och där. Du har ju radar på den och hade ändå tänkt göra om dess fäste, eller?

Förslag sätt din vridbara stråkastare på radarstativet! (Jag förutsätter att strålkastaren är fjärrstyrd. god jul/Nitro 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...