Lamon 1 Postad 15 December , 2007 Jag har för vana att lossa babords förtöjning före styrbords när jag ska ut. När jag kommer in igen så lägger jag på styrbords förtöjning först. Det betyder ju att jag sliter mer på styrbords knap. Hur gör ni ? Byter ni sida på knaperna ibland för att få jämnare slitage ? Det blir ju ett herrans skruvande om man ska skifta dom varje vecka eller nåt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 15 December , 2007 Förtöjer med aktern mot bryggan ojämna veckor och fören mot bryggan jämna veckor Senast ändrad av Westfjord26 | 15 december 2007 | 09:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 15 December , 2007 Det var en mycket bra ide... Men jag har ju splitsade tampar som passar perfekt, och då måste jag ju byta plats på dom oxå. Det kommer skapa mycke extra jobb. Blir lite rädd för att jag inte kommer hinna åka båt då !! Men iden var bra, kom gärna med fler förslag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 15 December , 2007 Du måste ändra dina vanor Lamon. Varannan vecka lossar du styrbord sida först och varannan babord. Men ett annat problem är ju slitaget fram vs bak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SidFernwilter 0 Postad 15 December , 2007 gör du samma sak med din fru, för att inte liksom slita ut henne i fören Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 15 December , 2007 Kärringar ska man ha pli på, så slipper man förtöja dom.... Blir dom glappa går det bra att bussa om. In med en fårfiol, dra ut benet, klar att använda igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 15 December , 2007 Ingen större risk, hon är fortfarande i bra skick. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 15 December , 2007 Kan bero på att hon inte blivit uttänjd, utan bara blivit körd med provpinne... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser