Daniablo 0 Postad 14 December , 2007 tjena.har en mercruiser 3,0 av 89 års modell.som har spruckit mellan 2an och 3ans cyllinder.nån som vet ifall det är ett vanligt fel på dessa motorer.undrar också ifall nån har en liknande motor till salu eller vet var man kan finna en till ett vettigt pris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 16 December , 2007 Har aldrig hört talas om sprickor i ett block vid normal användning. Kolla på blocket, där finns det messta http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif\ border=\0\ alt=\Wink\ title=\Wink\ />Lycka till!//Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 21 December , 2007 Vad exakt menar du att det är som spruckit? Är det toppen, blocket eller topplockspackningen som spruckit? Topplockspackningen är rätt vanligt... Har själv fixat det på ett tiotal motorer.. Den börjar helt enkelt läcka mellan tvåans och treans cylinder. Men en ny toppackning och planing av toppen så är det löst.. Mercruiser gav ut en servicebullentin för många år sen med besked att sänka tändningen från 4föd till 0 för att undvika detta problem. Motorn går då på köpet mycket lugnare och blir starkae. Har lagt en del tid på att mäta och greja med det.. Men är det blocket som spruckit är det inte vanligt. Hur som helst, jag byter min V6 mot V8 och en granne stoppar min V6 i sin båt.. Där blir en 3.0 över... Hör av dej om det fortfarande är intressant. Senast ändrad av Micke_Se | 21 december 2007 | 22:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniablo 0 Postad 2 Januari , 2008 Är helt klart intresserad av din maskin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 2 Januari , 2008 Du har mail med info. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser