Triumph 0 Postad 11 December , 2007 Hej, Jag skall täta mina fönster under däck på min Ockelbo Dc 21. Idag sitter det en gummilist mellan ramarna runt fönstren. Vad skall jag använda när jag sikaflexar om fönstren. Finns det nya att köpa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Briggen 1 Postad 12 December , 2007 Är det enbart gummilist (inklusive spränglist) så borde det finnas hos glasmästarn. Enklast är väl att fråga en sådan. Höll på med täntning av en Ockelbo tidigare, på den var det inga metallramar. Det var bara att köra sikaflex och trycka in spränglisten sedan vill jag minnas. Hälsn Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chrsam 0 Postad 12 December , 2007 De här www.kuntze.se har bra lister till bra priser, oftast 1/3 av glasmästarpriset Senast ändrad av chrsam | 12 december 2007 | 10:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Triumph 0 Postad 15 December , 2007 Hej igen, Vad är en spränglist ??? Med vänliga hälsningar Jan O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Briggen 1 Postad 20 December , 2007 Spränglist är en list i listen. Den pressar ut baslisten så att säga så att den tätar. Sprängaren kilas liksom in i mitten av den stora listen. Kuntze har dem. Se: http://www.kuntze.se/index.asp?sidid=25&oldSidid=26&ArtGruppnr=505&UnderArtGrupp=A&ProduktOmrade=alla&SokOrd=båtar Men nu vet jag ju inte om du har spränglistsystem så det kanske bara förvirrar. Varför inte slå en signal till Kuntze och diskutera situationen? mvh Anders Senast ändrad av Briggen | 20 december 2007 | 16:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Triumph 0 Postad 20 December , 2007 O.K ! Då hänger jag med. Tack-tack. Jan O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser