lyran 0 Postad 10 December , 2007 Hejsan, Har lyft upp durk och matta etc i ruffen å sett att det varit lite angripet av fukt... Har skrapat och låtit det torka ut ordentligt å nu e det dax att måla över... Vad ska man måla med? Gelcoat/topcoat? Ska naturligtvis inte vara något snyggt jobb, bara så det blir tätt och skyddat, det ska ju läggas över snart igen. Tack på förhand! //lyran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MagN 0 Postad 10 December , 2007 Hej!! Jag gjorde en liknande sak innan i år. Byta täckskivan över tanken mot ny plywood som jag ålade med plast och la något lager med glasfiber på undersidan som extra förstärkning. Plasten gick in bra i träet och ytan blir som glas! Sen spraya jag lite färg på några av de mest utsatta ställena och limmade tillbaks mattan med kontaktlimspary och vanligt kontaktlim. Blev kanon!! Frågan är bara om det kommer att hjälpa dig om träet är angripet och börjat svartna/vittra så måste du byta träet också. Annars så kommer plasten att lossan när träet vittrar. Jag har en likanande fråga om hur man fixar bärande träbalkar i båtensskrov, men har inte fått något svar än.... /MagN Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser