Flipper_740 0 Postad 9 December , 2007 Hej! Är det någon som provat pumpa olja med biltemas pump 25-987? Den är ju avsedd för vatten och diesel.... Orkar den eller brinner den upp med en gång??? Någon som har efarenhet? Motor är ju en adaq 30 som det skall pumpas ur. Mvh, Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 9 December , 2007 Köp deras vacumpump istället ca 500 spänn..funkar mycket bättre och kan andvändas till allt..kompl. med behållare och sonder.. Lycka till!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Christophe_d 0 Postad 15 December , 2007 Hej, Jag köpte den elektriska oljebytaren från Biltema och var mycket nöjd med den. Gick utmärkt och bytte sedan också oljan till gräsklipparen med den. Endast till olja! Artikelnr. 25-866, pris: 179 kr Sida katalog 07/08: 166 Mvh Christophe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_740 0 Postad 15 December , 2007 Ok det låter ju fint om du är nöjd med den Läste faktiskt i Pratiskt Båtägande (Nr 10 December 2004) att de rekomenderade den så nu kan jag sova lungt och veta att jag får ha bytt med den i alla fall. Den kostade ju 109¤ här i Finland så den var ju i dyraste laget. Mvh, Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 16 December , 2007 Försökte använda biltemas oljesug 1 gång. Motorn var självklart varmkört och allt som det skulle. Sughöjden var ca 0,2 - och inte f** orkade den suga! Panikköppte en RIKTIG oljesug på Sea Sea vilken funkade galant. När vi skulle lämna tillbax sugen så ställde gubben på biltema upp en 5l dunk biltemaolja (tunnare än kvalitetsolja) på en pall och lät sugen stå kvar på golvet. Oljan sögs med nöd och näppe vilket bidrog till att vi inte fick reklamera sugen. Riktigt otrevlig kille kan tilläggas... Summan: *CENSUR!* Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser