johan-r 0 Postad 6 December , 2007 hej ! skulle bara tala om att jag har nyss blivit medlem i marin guiden och har suttit och läst mycket av era inlägg , mycket handlar om rycktet av bayliner som bara är skit jag förstår inte det ryktet som ni skriver, och det finns inte något konkret att säga som är sämre på en bayliner än tex sea ray. sea ray har kvalite skulle jag tro nån guld knopp här och nån extraknopp i soffan kanske va vet jag, jag tittade på dom innan jag köpte min men jag tyckte inte att jag skulle få så mycket båt för pengarna som jag fick av min. om det bara är rycktet som gör bayliner sämre så kan ni prata om det om ni vill men jag köpte en bayliner för att jag ville ha en. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 6 December , 2007 Vad var frågan? Senast ändrad av Petta1 | 06 december 2007 | 21:59 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 6 December , 2007 Ja mycket skit har märket fått men i dagensläge har dom allra flesta ändrat uppfattning om Bayliner.. Klart d finns en och annan gnällspik men d finns d ju överallt... D var i slutet av 80talet som Bayliner hade sina brister i form av överproduktion. Fabriken producerade så många båtar att d omöjligt gick att göra någon som hellst kvalitetskontroller.. Vissa båtar blev inte ens färdiga utan byggdes klart bla här i Sverige.. Båtar slängdes upp på trailers utan att ha härdat etc... Många båtar hade således brister och märket fick dödsstöten med så usel kvalitet och så många brister gick d inte att dölja detta med en lockande prislapp.. Idag är d anorlunda Bayliner är idagens läge ett bra Båtmärke i samma klass som Sea ray med flera.. Visst finns d några små mindre lyckade lösningar fortfarande men i d stora hela så har jänkarana kommit i kapp nordiska tillverkare vad d gäller kvalitet och jag vågar påstå att dom är förbi många välkända Nordiska märken.. Bayliner var redan på 80 talet ljusår före dom nordiska märkena i d mesta, dom hade bra och lättdrivna skrov starka maskiner och gott om utrymmen en bra standard och som duger utmärkt även i dags läget.. Så jag skulle aldrig tveka på att köpa en ny eller beg bayliner, jag hade kollat den lika noga som jag hade kollat en flipper, Sea ray eller storebro... !!!MVH REXCO!!! Nöjd Bayliner 2355 ägare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
badcam70 0 Postad 7 December , 2007 Vad är du ute efter att hacka på SeaRay !? Om inte så sitter vi i stort sett samma båt så att säga med mycket båt för pengarna vare sig det är Bayliner eller SeaRay,jämfört mot vad man får betala för motsvarande skandinaviskproducerade båtar(kanske därför det är poppis att gnälla på Bayliner). mvh Mats Senast ändrad av badcam70 | 07 december 2007 | 11:59 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan-r 0 Postad 7 December , 2007 jag vill inte gnälla på nån båt , men jag blev lite fundersam när jag köpte min båt och var jättenöjd med den, sen börgade jag läsa alla inlägg det var då jag började fundera vad jag hade köpt. men skit i samma jag är nöjd och det är väll det som är huvudsaken. föresten så var det några inlägg om bränsleförbrukning med dubbla mototrer, jag har två st 5,7 och den tog upp till stockolm från nyköping utvägen via landsort med mycket blåst ca 3,8 liter dist marcha ca 25 knop nästan hela vägen, det var inte riktigt vad jag hade räknat med, sen åkte vi hem då åkte vi vägen över södertälje kanal samma fart då kom vi ner i ca 3,2 liter dist ingen blåst, det var bättre. jag har ju alltid trott att det kan inte dra lika mycket när man bara är ute och glider typ 6-7 knop så jag provade det också tankade fullt åkte 6-7 knop hela tiden å inte gasa någonting sen tankade jag fullt igen och då räknade jag ut att jag kom ner i ca 2,8 liter dist. kul sida med svar på allting. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 7 December , 2007 Hej! Grattis till en fin båt! Ang. bensinförbrukningen så http://www.baylinerownersclub.org/forum/showthread.php?t=360 Nåt att tänka på i väntan på sommaren. Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser