swerik 0 Postad 5 December , 2007 Hur fixa roderindikator till hydralstyrning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 5 December , 2007 Det är bara att montera dit en roderlägesgivara samt intrument. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 6 December , 2007 Det finns en liten mekanisk roderindikator som heter Rulan. Klistras bara fast på ratten. Inga sladdar, ingen el, inget annat. Kostade 375 spänn inkl.frakt etc. från England. Försök hitta den på internet. (Jag sålde min för några månader sedan) Carl-Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 6 December , 2007 Jasså, du köpte en sån efter mitt tips för länge sedan. Visst är den genial? Kolla länken i mitt andra inlägg i den här tråden, klicka på bilden så förstoras den. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=81537&highlight=rulan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 7 December , 2007 Yes - en fantastisk pryl. Tack ännu en gång för tipset Carl-Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Batingenjorn 1 Postad 7 December , 2007 Skeptisk. Tror inte det funkar till en hydralstyrning där rattens läge inte är proptionerligt till roderutslaget. Det måste sitta en avkännare på rodret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 7 December , 2007 Haver haft en Rulan, men när jag bytte till hydraulstyrning så fungerar den inte pga. rattpumpens släpning, fick också byta från remdriven autostyrning till hydraulstyrd autopilot. Byggde en rodersläges indikator av en bensinmätare till äldre SAAB. Vände instrumentet upponer och målade om skalan röd o grön, visaren pekade då som rodret står. Tankgivarens armar bockades till och kopplades till roderkvadranten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hansalo 1 Postad 7 December , 2007 På www.hjertmans.se finns det ett instrument från WEMA. Nr 5300-4 och 5300-41. Bra grejer som är ganska enlekt att installera./ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser