Gå till innehåll
söndag 19 januari 2025
hosianna

Vi Göteborgare är lurade:-(

Rekommendera Poster

Jag har kikat på badplattform till båten ett tag nu och så fick jag se att Erlandsons brygga i Stockholm tog mindre än halva priset än ver de gör här i GBG.
Erlandssons 2798 (Rea 2198)

Hjertmans 4640

Wiking  4695

Watski 5095

Seasea 4 650

Så vitt jag kan se är det samma plattform. Helt sjukt vilken skillnad. Erlandssons, ni kan väl öppna i Göteborg. Borde bojkotta dom andra!

Vad har ni andra för erfarenheter? Tips på billigare ställen i Götet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad jag har räknat på så har sea sea vart billigast..

räknade på lite diverse prylar typ ankarspel,bogpropp med tillbehör, lanternor, lampor osv
alla saker va exakt samma eller hade iallafall samma egenskaper.

priset då ja det skiljde på 7000
Watski ca 25000
Hjertmans ca 21000
SeaSea ca 18000 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar vara prutmån på Göteborgspriserna i båtaffärer.

Man har vant sig av med att pruta men här finns det fötjänster!

Man står där med lång näsa om man inte prutar och anses väl lite dum i huvet av båtkrämarn.

Bra inlägg att göra oss observanta på den stora prisskillnaden. Göteborg brukar ha låga priser annars. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske skulle ägna lite tid åt att kolla upp fler prylar. Håller med om att det annars brukar vara lite billigare i götet med andra saker. Ska börja pruta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta gäller inte minst båtdynor också, titta på priserna på dom olika ställena och jämför.

Det är en enorm skillnad från ställe till ställe.

bobban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett bra sätt att pruta på är att ta med reklamen, eller skriva ut den reklam/pris man hittat på nätet och försynt fråga; Kan ni sälja denna mojäng för samma pris? Jag köper ju hellre av er eftersom ni är min favoritleverantör!\Wink\

Det brukar gå i vår småstad som inte har Watski eller nåt annat liknande. Specellt som jag oftast går till samma varv. Har man med sig varunr och vet vem som är generalagent är det så mycket enklare för den ofta jobbnedlusade varvskillen att ta hem grejen, mot för om han ska leta i kataloger och ringa en halv dag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är inte Erlandssons och Hjertmans badplattformar samma artikel. Den Hjertmans säljer är Båtsystems fabrikat, men Erlandsson har en egen. Jag jämförde när jag skulle köpa plattform i våras, visserligen den större modellen. Båtsystems och Erlandssons är närmast identiska, är troligen tillverkade i samma fabrik någonstans i Fjärran östern. Jag köpte min plattform av Erlandssons. Kunde inte se någon större skillnad i utförandet, samma materialspecifikation (AISI316) för bägge.

/Karl-Magnus.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I båtillbehörs världen fungerar det så att köper du som handlare 5 saker så vår du en liten rabbat och köpper du 500 så får du en stor rabbat. Erlandsons brygga är väldigt stora och köper stora mängder av allt. I och med detta kan dom hålla ett lågt pris till konsumenten.

En vän till mig som har skeps handel berättade att en spektra tamp från LIros sålde Erlandson billigare än vad han kunde köpa den från LIros. Vilket inebar att om min kompis skulle konkurera med Erlandson så var han tvungen att skjuta till pengar för varje meter tamp han sålde.

Det är skälet till att småskepshandlare försvinner. Vi kan handla på vintern och köpa från dom stora och billiga. Problemet uppstår när vi behöver ett block på semestern och det inte finns någon som kan sälja det till oss. Handla lokalt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

all gott om din kompis handlaren. Men jag tror varken kort eller långsiktig det är enspeciellt bra idé att handla samma saker dyrare än nödvändigt. 
Tvärtom med lägre priser har jag råd att köpa de prylar jag vill ha när jag  behöver dem och på sä vis ökar det totala utbudet - då kan din kompis sälja mer och få bättre priser.
Kanske borde det vara läge att de lokala handlarna såg över sin affärsidé. En sporthandlare t.ex säljer skidorinte skidor året om, - då skulle det bli dyrt - 
utan på sommaren säljer man tex skateboard, joggingskor fotbollar 
Det vore kanske något för båthandlarna att lära sig av. Lejon parten av båtprylarna säljs på våren i samband med sjösättning, och då kanske man frå bredda sitt sortiment så man har varor som är säljbara vid andra tider på året oxå om man vill vara kvar på marknaden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...