ulfa 2 Postad 1 December , 2007 Äntligen! Nu är man båtägare igen! Det blev en Yamarin 58 BR med Yamaha F115. Allt nytt av 2007 års modell. Nu längtar man till våren... //Ulf PS. Köpte till körkapell, förkapell, hamnkapell, 2st sido-klaffbord, Securemark, Nautilock och monterad manuell länspump. Bevakade att de monterar propeller 13 x 19 Yamaha Black Steel DS. Senast ändrad av ulfa | 01 december 2007 | 22:52 Senast ändrad av ulfa | 01 december 2007 | 22:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 1 December , 2007 Grattis. Yamarin är mycket bra båtar. Blir nog en lång vinter nu då förstår jag. Men visst är det kul att se fram emot något. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 1 December , 2007 Stort Grattis! Det där kommer att bli fina fisken. Bra tidpunkt att göra affär, kan ju i lugn och ro bestämma sig vad som kan tänkas passa både behov och plånbok innan man slår till. Skulle vara kul om du skriver några rader sen till våren när du provat båten ett tag, hur du tycker den är både positivt och negativt. Eftersom jag har en 5820/58BR själv så tycker jag det negativa väger fjäderlätt i vågskålen. De positiva sakerna med främst de fina sjöegenskaperna väger över med stor marginal. Mvh Bo Senast ändrad av bossee | 02 december 2007 | 11:31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigl 0 Postad 2 December , 2007 Grattis, du har köpt en mycket bra båt. Tror att du kommer att bli helnöjd. Bara 5 månader till sjösättning, hoppas det går fort. Hälsningar Lennart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 2 December , 2007 Du skrev att du köpte till 2 klaffbord. Vad kostade dom? Har en Yamarin 5800 som de kanske kunde passa till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 2 December , 2007 Här kan du se vad klaffborden kostar (per st): http://www.yamaha-motor.se/tillbehoer_delar/tillbehoer/tillbehoer_soekresultat.jsp?grpId=4857&productId=55064$2$58BR /Bo Senast ändrad av bossee | 02 december 2007 | 11:35 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 2 December , 2007 Närbild på mitt ena klaffbord. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 2 December , 2007 Ha-ha, vad snabb du var Bosse Gesse; observera att detta är bruttopris (prutning?) exkl montering. //Ulf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 2 December , 2007 Ok. Tack för det. Är lite smått intresserad också av kartbordet i Teak. Undrar bara om det är samma mått på 59c som 5800. Någon som har en 59c som kan mäta hur brett det är där kartbordet ska sitta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 2 December , 2007 Gratulerar!! Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser