Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Gäst maringuden

Är ni nöjda nu

Rekommendera Poster

Gäst maringuden

Ni som för någon månad sedan tyckte att MG var dött och att det mest upphetsande på MG var att lära sig ett par nya marina ord om dagen, nu måste ni vara väldigt nöjda när IP-polisen har dragit ur pluggen för en radda adresser och nick. Återgå ni till era julrim och barnramsor och ha en riktig mysig plyschjul med många mjula julklappar.

Varför kommer jag osökt att tänka på Rutger Hauer i filmen liftaren när jag hör ett visst namn. Han var ett riktigt pain in the ass.

Världen är full av bortglömda proxyservar och koskenkorva

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

äntligen har rutger blivit IP-bannad. hav tröst, fyllskallen är tillbaka och hans adept jublar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

njae, jag avsåg en annan skribent närmare ryska gränsen men känner du dig manad så OK. sriver du i din frus namn? det kallar jag rakryggat, du har väl inte tagit hennes nattlinne också din stygging.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Seglar-mot-or

Ok, ni vann. Jag är definitivt ute ur den här saiten/leken. Tack ska ni ha.

Mvh Urban.

Nu kan ni skriva ut namnen på varandra hur mycket ni vill. men lämna min fru utanför är ni snäll.

Tack guiden!

Senast ändrad av Seglar-mot-or | 28 november 2007 | 21:10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I detta läget så är det så att en och samma person registrerat flera olika nick och sedan försökt ha en egen dialog med sina nick och reta upp andra. Till och med jag blir förbannad på detta. Sedan så var flera av nicken väldigt (för) lika andra medlemmars nick. Detta också i syfte att fara lite jävlig.

Har IPblockerat denna och en del andra IP som utnyttjats på fel sätt.  Om någon känner sig felbehandlad så är det bara att höra av sig enligt instruktionerna på IPblock sidan.
Alla kan se allt innehåll på maringuiden.se även om man är IPblockad. Man kan dock inte skriva inlägg eller liknande som kräver inloggning.
Just nu så är det vid 14 tillfällen som någon försökt logga på med blockat IP.

//stavhammar 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst SwanBoat

Jo, vetladu som på haltalottas-klog fentiöre kostar supen ! på Haltalottas klog ! i Götlaborg, förr i tiden !

Eller på feskehamnen vetladu ! Men du var ju ens född då poiken  !!

Den här pojken har mycket historia från Götlaborg !

Senast ändrad av SwanBoat | 29 november 2007 | 16:50

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst SwanBoat

Du stammar, det gjorde jag ochså, när jag var 15 år. Men det gjör inget numera !

Du är ochså välkommen med din synpunkt !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stavhammar konstaterar kort att
I detta läget så är det så att en och samma person registrerat flera olika nick och sedan försökt ha en egen dialog med sina nick och reta upp andra.

Har Stavhammar stått bakom fönstret och kikat in till någon eller drar han bara en förhastad slutsats att om det är samma IP så är det samma person. Det kan ju vara flera personer på ett företag eller t.om i ett hemmanätverk som sitter bakom IP-nummret och skojar med varann. Flera medlemmar pekar ut Steve som den skyldige. Det kanske är han, kanske inte. Det kanske t.o.m är fler personer som skriver under samma nick. Jag tycker att de som pekar ut någon utan bevis tummar rätt rejält på rättvisan men det är tydligen tillåtet enligt MG's oskrivna lagar

Stavhammar skriver vidare
Till och med jag blir förbannad på detta. Sedan så var flera av nicken väldigt (för) lika andra medlemmars nick. Detta också i syfte att fara lite jävlig.
Sanning eller ännu ett löst antagande av Stavhammar. Det är bara den som reggat nicket som vet avsikten med namnet. Hur lika får två nicknamn vara. Måste det skilja på en eller flera bokstäver eller siffror. Antar att det finns definierat bland Stavhammars oskrivna lagar

Vem såg du bakom de fördragna gardinerna Stavhammar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst SwanBoat

Vem är du

KaIIeKuIa (Landkrabba)

Antal inlägg: 1

Medlem: 2007-11-29

Status: Offline

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst SwanBoat

Vad menar du ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med en simpel IP-spårning kan man med önskvärd tydlighet konstatera om IP-numret tillhör en privatperson eller ett företag, troligen har Stavhammar redan konstaterat att aktuella nummer tillhör privatpersoner. Vid spårning av företagsnätverk framgår både namn och telefonnummer till IT-ansvarig på företaget, som då innehar uppgifter om vilken pc i nätverket som varit aktiv på internet både vad gäller vid vilken tid och var denna pc surfat.

Skulle det visa sig att det t.om handlar om ett hemmanätverk där folk sitter och skojar med varann är det väl bättre ni sätter upp ett eget litet privat forum i ert hemnätverk så ni kan skoja med varandra hur ni vill utan inblandning av extern admin...! Eller bara skoja utan datorer, intelektet vinner nog på det senare.

Nicknapping är väl ändå inget vidare, eller hur steve? Det fanns ju några bloggar tidigare i höstas som gjorde dig förbannad pga. sina namn. Eller var det kanske så att det var du och bb som låg bakom dessa i alla fall?

Ser att Stavhammar jobbar övertid, till stavhammar: \Cool\ Keep up the good work and check your pm!

PS. Steve, kolla stavningen! DS.

Senast ändrad av Rovarn | 29 november 2007 | 22:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är inte Steve! Du som är dataexpert, kan man dra slutsatsen att alla nick med samma IP-adress är samma person? Knappast med simpel IP-spårning. Hur lika får två nick vara varann, det kan vara bra att veta när man reggar sig. Det är upp till MG att IP-blocka och radera användare, jag skiter i det. Det var Stavhammars tvärsäkra uttalande jag reagerade på. Hur kan han veta att det är samma person utan fönstertittande. Inte ens samma dator är lika med samma person. Ni har väl inte flera nick i något forum bakom samma router?

Steve sitter säkert hemma och kollar stavningen på de inlägg han skrivit. Har jag några bjuder jag på det. Hmmm. stavas inte intelektet med två l

Senast ändrad av KaIIeKuIa | 29 november 2007 | 22:40

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte om jag ens påstod att du är steve, förmodligen är det väl BB då och du har fel, jag är ingen dataexpert! Du har däremot rätt i att samma IP-adress behöver inte alls betyda samma person, vilket ni tydligt bevisat, då ni delar användare mellan er. Detta går nämligen att kolla med enkel IP-spårning... Som steve själv påskinade i somras, ingen på Internet är anonym!

Hur Stavhammar kommit underfund med det ena eller det andra kan väl knappast jag svara på eller? Jag vet bara hur jag går tillväga när jag kollar upp suspekta användare på vårt eget forum.

Eftersom steve själv inte svarar är det väl uppenbart att något inte står rätt till med hans inloggning, han brukar ju inte vara sen med att hugga...?

Senast ändrad av Rovarn | 29 november 2007 | 23:01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En användare (nick) kan logga in på MG från vilken dator som helst, vars IP-adress inte är blockad. Att ett nick loggar med olika IP-adressser betyder inte att det är olika personer som loggar in

Vad gör att du kan påstå att ni delar användare mellan er. Vem är ni

En IP-adress pekar ut en router eller dator inte en person. En person kan ha flera IP-adresser och bakom en IP-adress kan det finnas många personer. Att försöka spåra en person via IP-nummer regleras vad jag vet i PUL. Visst, man kan spåra det mesta på Internet men lagen sätter en del käppar i hjulet.

Du verkar snabb att dra kvalificerade felaktiga gissningar, jag är inte BB heller. Jag har inget intresse i det aktuella fallet, mina inlägg är som sagt bara principiella.

Ursäkta eventuella stavfel

Senast ändrad av KaIIeKuIa | 29 november 2007 | 23:17

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har här helt rätt, man kan logga in från vilken dator som helst! Men man kan dessutom med en enkel IP-spårning se var de olika IP-adresserna globalt befinner sig och det antar jag att Stavhammar gjort, och att han därigenom kunnat dra vissa slutsatser och spärrat vissa IP-nummer! Loggar ett och samma nick in, från olika delar av landet, nästan samtidigt är det mer eller mindre osannolikt att det är samma person, eller?

Enkel IP-spårning finns inbyggt i de flesta enkla forum på marknaden, jag skulle tro att ett forum av maringuidens dignitet har en ganska avancerad IP-spårningsmetod, tror inte du det?

Senast ändrad av Rovarn | 29 november 2007 | 23:37

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, men inte så mycket att man inte kan spåra dem! ADSL är fantastiskt och ISP'erna är väldigt hjälpsamma!

Senast ändrad av Rovarn | 29 november 2007 | 23:40

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe, Du citerar mig och hälsar på... vems röv???

\Wink\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oops... där tog sig anemos en för mycket.

Säckade ihop på stolen, fick ner huvudet mellan skinkorna, och utbrast förvånat Hej du röven!

\Sealed\

Senast ändrad av Flipper_510_HT | 30 november 2007 | 08:26

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När ska du lära dig...

Don´ t drink and write!

Om man tar bort dig och dina signaturer Swanboats, Herakles, Kyngen m fl så överlever nog Maringuiden ändå ska du se... var inte orolig, anemos.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ser att BB är aktiv idag igen.

Samtidigt läser jag på framsidan: Bloggen fortfarande ur funktion.

Blev den överbelastad? \Sealed\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det här ett typiskt manlighetsproblem? Fy fan, så löjligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Javisst är det löjligt, man undrar hur länge dom orkar hålla på och träta med varandra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Loggar ett och samma nick in, från olika delar av landet, nästan samtidigt är det mer eller mindre osannolikt att det är samma person, eller?

Det går faktiskt att logga in, ett och samma nick samtidigt (simultant), på flera olika datorer, på olika ställe, med datorer som har olika IP- nummer förståss.

Det har jg provat ! Men inte skrivit samtidigt förståss, utan omsides. Tittat på en tråd i den ena datorn och på en annan tråd på den andra datorn !

Prova detta med någon förtrogen kompis som bor på ett annat ställe i landet eller ute i världen!

(vet inte villket IP nummer som syns hos MG ?)

IP numret hänger ihop med internet försörgaren ! Där alltid dom första numren är ett landsnummer och internet försörgaren

Slå in på google: what is my IP, så ser du via svaren ditt IP nummer !

Det kan ju vara så ochså att finns flera personer som anväder en och samma dator, fast dom har olika nick name

Du hittar ochså ett sätt att byta eller gömma din IP adress. Har inte provat !

http://www.hide-ip-address.net   kolla denna sida !

Här ett annat sätt och kolla sin dators IP, och eventuellt byta det ochså, läs följande :

Click the Start menu button on the Windows taskbar.

Click Run... on this menu.

If the computer is holding a current IP address, type 'cmd' (without the quotes) in the text box that appears. A command prompt window appears on the screen.

Type 'ipconfig' (without the quotes) to view the status of the computer's IP address(es).

If the computer is holding a current IP address, type 'ipconfig /release' to let go of the address.

Type 'ipconfig /renew' to obtain a new IP address (whether or not the computer is holding a current address).

Senast ändrad av Kyngen | 01 december 2007 | 20:16

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och varför ska man göra det, är det så djävla roligta att sabotera och reta upp andra medlemmar på forumena? det börjar likna 1:sta klass.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad menar du egentligen. Vem saboterar här ! Och vem blir upretad av fakta ?

Mitt inlägg var ett svar på en tidigare fråga !

Blev du uppretad av mitt inlägg, eller ? Du förstår inte vad det är fråga om !

Eller är det du som bestämmer vad andra får skriva här ?

Senast ändrad av Kyngen | 01 december 2007 | 21:01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ipv4 adresser är 32bitar och skrivs 0.0.0.0 till 255.255.255.255 för enklare läsbarhet.
kolla gärna några RFC'er, vill du ha högre nummer än 255 kolla ipv6 !
/Jugge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...