iggy 0 Postad 26 November , 2007 Hej 1) Jag skall byta matta i ruffen på en Draco 2500, dock behöver jag tips från er på vart jag hittar en ny matta avsedd för båt?(helst i Stockholm) 2) Jag har fått tips om att man skall langettera mattan innan i sättning för att sedan kunna ta ut den på hösten. Jag blir lite villrådig i den frågan samt undrar håller det verkligen?? Viker sej inte mattan vid kanterna då den trots allt blir ganska stor?? Tacksam för er hjälp. //Iggy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
martinil 0 Postad 26 November , 2007 Hej, Jag köpte heltäckningsmatta avsedd för båt på en mattafär i Danderyd, mattvaruhuset. Mallade och klippte till dem själv och lämnade tillbaks till butiken för langettering. Blev mycket bra. Har för mig att det kostade ungefär en 100 kr per sida för langettering och c:a 300 kr/kvm för själva mattan. För mig gick två små mattor på 800-900 om jag minns rätt. / Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jask 14 Postad 27 November , 2007 Langettera mattan ska du definitivt göra, det är det enda rätta, det blir både hållbart och snyggt. Att den skulle vika upp sig i kanterna har jag aldrig hört talas om, bara det är rätt gjort. Eventuellt måste de banda och limma undersidan innan de syr, men detta vet de i mattbutiken eller hos mattlangetteraren Jask Senast ändrad av jask | 27 november 2007 | 18:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
parszyk 0 Postad 27 November , 2007 Hej. Jag köpte mina mattor här http://www.ostersjokompaniet.se/ En riktigt bra butik för detta. Du får mattor som håller i många år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iggy 0 Postad 29 November , 2007 En ber att tacka för alla tips! DÅ vet jag både om jag skall langettera (det ska jag) och vart jag hittar mattor, //Iggy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser