Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
Coffeman

Billiga utombordare

Rekommendera Poster

Hej alla! Är det någon som vet var man kan få tag i billiga helt nya utombordare i sverige (vilken affär är billigast?)

Jag är intresserad av 4-6 hk

MVH

Coffe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sail och Parsun är billiga kinesiska grejer, fast låt inte snålheten bedra visheten helt och hållet, man får ofta vad man betalar för......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sådär, Nu har jag besatällt mig en 5 hk Parsun. Återkommer med svar om vad jag tycker om den och hur den fungerar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja gör gärna det. Jag har själv funderat på att byta min gamla 2-taktare till en parsun 5hk.

Tänkte ha den på gummibåten men är osäker på om den orkar riktigt. Nu har jag 8hk och det räcker gott. Säljaren med parsun trodde 5hk var för lite och där blev jag osäker. 10hk väger ju bly- dubbelt så mycket som min 8hk nästan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv lyckades jag få tag på en av de sista tvåtaktarna.  En fabriksny  Mercury 10 hk i kartong, årsmodell 06 för 15600:-  Jädrans bra pris. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag köpte en 5  hk Parsun på överskottsbolaget för 7500kr. Har provkört den ca en halvtimma på gummibåten och den går hur fint som helst. Verkade lite trött i början men efter en halvtimma verkade det som om det blev bättre snurr på den. Vet först efter ca 10 tim när den är inkörd. Jag har haft av kåpan och kollat motorn och det verkar som om det är bra kvalitet på motorn. Mycket lättstartad och går tyst och fint. Instruktionsboken var på engelska men det medföljde en kortare översättning på svenska från importören. Verkar som om det är lätt att få tag på reservdelar. Sen återstår det att se hur den håller. Tror dock att kineserna börjar få kläm på kvaliteten.

Mvh Gerhard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...