Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
Coffeman

Ang ta bort lukt från diesel

Rekommendera Poster

Hej alla! Är det någon som vet om man kan få bort diesel från en träbåt.

Har kollat på en träbåt som jag vill ha, dock ha motorn läckt stora mängder diesel och då jag var inne i den och kolla på den (15 minuter) fick jag huvudvärk.

Tänkte om det fanns någon rengöringsmedel, färg etc som gjorde att den kunde bli ren?

MVH
Coffe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Veglarn

Träbåt, diesel. Den måste fortfarande läcka, har du kollat att det inte ligger diesel kvar?

När dieseln är borta och du i vanlig ordning behandlar träbåten med oljer eller fernissa eller vad det blir, så försvinner diesellukten. Men stinker det diesel så måste den läcka någonstans fortfarande.

/U

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, jo motorn läcker fortfarande, Det är så här att jag har tittat på en gammal snipa från 67 med orginalmotor. Ägaren erkänner att motorn fortfarande läcker. Det jag dock undrade var om man köper båten och sedan skaffar ny motor, kan man får rent båten då.

Frågan är också hur mycket man skall betala för en sådan båt?

OK, det låter ju kalasbra.

tackar...

MVH

Coffe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det går väl aldrig att säga vad båten är värd. Vad är den värd för dig? Lite dieseldoft gör en bara glad.Förutsatt att den inte läcker. Som Veglarn säger, när du skrubbat, oljat eller tjärat och den inte läcker längre så blir nog doften lagom. Dessutom har kanske dieseln impregnerat den perfekt. (en som gillar dieseldoft).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det m åste vara ett gammalt lager av dieselbränsle som är kvar, för dagens dieselbränsle LUKTAR INTE!!!!

Jag vet att den gamla dieseln stank, men det gör inte den nya s.k. citydieseln.

Ett sätt att få bort gammal dieselstank blir nog att gå på med någor starkt rengöringsmedel typ Fenom eller avfettningsmedel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det m åste vara ett gammalt lager av dieselbränsle som är kvar, för dagens dieselbränsle LUKTAR INTE!!!!

Jag vet att den gamla dieseln stank, men det gör inte den nya s.k. citydieseln.

Ett sätt att få bort gammal dieselstank blir nog att gå på med någor starkt rengöringsmedel typ Fenom eller avfettningsmedel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...