Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
jonsson19

Four winns nån som kan nått om dom?

Rekommendera Poster

hej...är grymt sugen på en Four Winns 205 Sundowner eller en Four Winns 195 Freedom?

Är det bra båtar eller?är sugen som fan å byta båt nu behöver en me ruff å så...

Ha det bra mvh robban

post-29637-1394235274,159_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

en 4w 205 med en 175hp utombordare...njaaa...   oftast ganska gamla ... -88,89,90,91..

Lite för mycke fel på en VRO motor (utombordare )

titta på något med innombordare .. mer slittåligt

Senast ändrad av Jocke-SeaRay | 23 november 2007 | 23:45

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Four Winn är idag ett väl ansett märke med bra kvalitet med sjödugliga skrov. Skulle välja 205 sundowner om jag var du. Höll själv på att köpa en 245 sundowner för 2 år sedan med då var dollarn dyr. Ska också byta båt i år och har fram till nu tittat på svenskt och norskt men kommer att köpa amerikanskt. Den låga dollarn gör båtarna mkt prisvärda, Sedan sent 90-tal är dessutom kvaliten inte sämre än svenska båtar. Det är andra material på klädsel och inredning som kanske ser lite plastigt ut men skroven är i allmänhet bättre trro jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Har en bekant som har en 205 från -89 med en jonson 225 på.

Inga större problem varken med båten eller motorn.

Det smyger in lite regnvatten via vindrutan, det verkar vara nån sorts standard grej.

Det verkar finnas rätt gott om dom så var noga med att välja ut ett bra exemplar,skick och dokumentation slår pris i nästan alla fall..

Själv tycker jag att den är lite opraktisk, bökig att komma i och ur osv. men så är väl alla sånna dc-båtar.(och själv har man ju nästan ett fartyg)

Lycka till!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller fullständigt med!  Titta efter en med inombordare istället så får du bättre bränsleekonomi och driftsäkerhet. Gamla V6 jänkeutombordare är varken bensinsnåla eller driftsäkra..räkna med minst 2l/dist.

Båten verkar annars vara helt ok ..tittade själv på four vinns innan jag köpte min..snygg modell och skrovet verkar bra men den föll bort pga heltäckningsmattor och back to back säten.

//Jan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittar du en fin så köp. Ett bättre skrov får du leta efter. Motorval.. inte mindre än 170hk. Kända problem är bla akterspegelns ovandel spricker och det rinner in vatten. Bränsletankens luftning.

//PA

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en superbra båt...Går jäkligt fint i sjön!!!

På min 205a   som jag hade för några år sen satt det en 175 hk Evindrude men den var törstig!!!! så hittar du en med inombord. ere nog att föredra

Hittar du en fin så köp....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min bryggranne har en 4Ws sent 80-tal med en 175 hk Johnsson - törstig som f-n!

Han är nöjd med den - dryga 100 kkr betalte han tror jag.

Lite svår att ta sig i och ur - kapellet lite opraktiskt mm men han har sambo 2 små kids och övernattar ibland.

Lycka till med kvalitetsbåten 4Ws. \Cool\

post-22148-1394235291,9775_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har en 195 freedom med en 200 hk 2t  från 2000 och är mycket nöjd med den... att dom ska dra mycket bensin måste jag dementera min drar inte mer än 1,2l/nm vilket jag är mer än nöjd med...

obs! även till salu

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...