Martin_K 0 Postad 22 November , 2007 HejHar problem med tändningen som gör att motorn gått ojämnt och dött flera gånger under sommaren. En kompis i båtklubben tipsade om att det kan vara kondensatorn som är dålig (motorn har magnettändning, SEM). Var nere och monterade loss den i helgen och ska nu försöka få tag på en ny. Den gamla är dock endast märkt med SEM 17272, dvs inte hur många farad de ska vara. Dimensionerna på den är L=32 mm och D=16 mm. Någon som har något bra tips om hur jag tar reda på vilken kapacitans det ska vara? Något bra ställe där man kan få tag på en ny kondensator? /Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
albin25_anna 0 Postad 23 November , 2007 Hej kolla den här leverantören de ska ha allt motorreparationer@glocalnet.net MVH L-Å Senast ändrad av albin25_anna | 23 november 2007 | 10:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
swemax750 0 Postad 23 November , 2007 hej jag hade typ samma problem med min båt i sommras så jag bytte alla tendelar. Jag vet ju inte vart du bor men det finns en jätte bra butik i Örebro som jag var och handlade på plockade ur alla delar och åkte dit och vips hade jag en påse nya prylar och jag vart inte ens rånad som man brukar bli när det gäller båtar. Testa butiken Custom bildelar ab 019-320996 Lycka till/swemax Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser