Polar290 0 Postad 22 November , 2007 Hej alla polar ägare. Kul om Ni kunde uppdatera Era båtar med vad ni har i fixartagen just nu. Själva håller vi på att byta durk och renovera köksbiten. Kommer att lägga in bilder så småningom. Maila gärna om ni gör någon större renovering så att jag kan uppdatera medlemslistan och lägg gärna in bilder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zaccarin 0 Postad 30 November , 2007 Denna vinters uppgradering blir nytt kök och nya stolar samt dynor. Vi ville bli av med gasolen och har valt en origo 4100 samt en ny diskho lite större och lite djupare. dom kommer att monteras på en u-listkantad mahognyskiva (bilder kommer när det fins något att visa). Stolarna blir förmodligen Royal 46 & Royal90 från Jens Sagen, om jag bara kan lösa fällfunktionen i köken, dom stolarna är lite större än original. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Polar290 0 Postad 11 December , 2007 Lägg gärna in bilder på det färdiga resultatet gärna under arbets gång också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uttern5 0 Postad 16 April , 2008 Hej! Jag äger en Polar 29 sedan i fjol. Jag har flera projekt på gång, just nu monterar jag en toa med septiktank, byter lite ventiler mm. Har funderingar på att installera flexibel axelkoppling på propelleraxeln. I fjol monterade jag en snygg badbrygga. En fundering jag har är att förbättra ventilationen, speciellt i akterruffen. Har du några tips? Jag ska lägga in min båt i klubben vad det lider... Mvh Staffan i Västerås staffan.skoldmark@se.transport.bombardier.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zaccarin 0 Postad 17 April , 2008 Nu börjar köket att likna nåt. Det största problem jag stötte på var när jag skulle installera stolarna, den fällbara över spiseln är inte lätt att få fällbar om man ska ha nåot nytt. Jag valde en stol från Jens Sagen i Norge (Seasea säljer deras prylar) modell Royal 46 och som förarstoffa Royal 90, på 46-an fick jag flytta fram ryggstödet 2 cm och allt fick plats. Nu väntar jag bara på dynorna till styrhytten så är hon sjösättnigsklar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zaccarin 0 Postad 17 April , 2008 Fler köksbilder i mitt fotoalbum Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser