Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
simon78

Data på båtar

Rekommendera Poster

Hej!
Jag har kollat runt på klubbmedlemarnas båtar men hittar bara data för båttypen, inte per båt. (dvs klickar jag på mer info så får man upp en ruta med ägarens kommentar samt generell info om båttypen) Jag skulle vilja ha info om vikt, motor, march/max-fart odyl. Är det bara jag som inte hittar det. Om det är så att det inte finns på maringuiden får ni gärna dela med er genom att svara på detta inlägg!

//Simon 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Simon,
<>Vilka data vill du ha? Min båt är en 67:a utrustad med dubb la VP150 dvs Buick V6 or på 150 hk med 200 drev. Vikten ska vara cirka 3 ton med detta. Proppar har jag haft 15 x 15 high speed - kort nav. Då toppar jag kanske 26 knop vid 3700 varv. Marschar 20 knop vid 3300 varv . Gamla standard-<>propparna (nu framtagna håller 15 x 17  (i snitt - lite ojämna) men går sympatiskt, marschar 20 knop vid 2900 varv = ekonomiskt.Önskar att jag hade ett par till efter grundkänning i sommras. Annars står en del data i broschyren - du har väl den eller?
Hälsn Peter 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för svaret! Det var precis sådan data jag ville ha. Ursäkta det sena svaret, jag hade nog missat mailbevakningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...