Minego 13 Postad 20 November , 2007 Surfade runt bla på Båtnet o såg en Sea Ray 268 från Båtar Online till salu, men kolla länken http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BoatRepos-1987-26-Sea-Ray-268-Sundancer-No-Reserve_W0QQitemZ140180216563QQihZ004QQcategoryZ80652QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Är samma båt , vad jag kan se, men med 6 dgr kvar på auktion Ebay!!! Vanligt att affärer görs på detta sätt??? Senast ändrad av Minego | 20 november 2007 | 17:41 Senast ändrad av Minego | 20 november 2007 | 17:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Veglarn Postad 20 November , 2007 Lägg ett bud Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 20 November , 2007 Tjena, Seriöst !!!!!!!!!!!! Fråga om du kan komma och kolla http://www.blocket.se/vi/14265573.htm?ca=15_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tuppen_ericson 1 Postad 20 November , 2007 Det var roligt att se. Tackar för info och berömmer uppmärksamheten. Det är lite fult men kan ändå förstå affärs iden. Det blir bra vinst asså. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 21 November , 2007 Visst är det samma kärra... Den kanske är insatt på blocket några gånger utan att bli såld, och sedan då även satt på e-bay... ren spekulation från min sida... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 21 November , 2007 Tjena, Tror inte säljaren väljer blocket då den finns att titta på här The vessel can be inspected here at Waters Edge Marine: 36072 Jefferson Ave. Harrison Township, MI 48045 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 21 November , 2007 Ebay medlemmen som säljer finns i USA och är väl etablerad. Men utan att vara tjatig så är det Marko,(gamla Mälarbryggan) som ligger bakom Båtaronline, finns massor skrivet om bolaget på Marinan.com!!!!Men är övertygad om, att vid koll med bolaget, upplyser man om att inte båten är bolagets utan först måste man ta hem budgivningen på den. Om det inte är så, hoppas jag att ingen har slagit till o lagt handpenning!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
affi 0 Postad 21 November , 2007 Den har hittat till Blocket också http://www.blocket.se/vi/14265573.htm?ca=11_s /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 22 November , 2007 Har sett flera andra importfirmor i sverige som har annonser på båtar som finns med på tex yachtworld till avsevärt lägre priser, men deras ide' är ju givetvis att ta betalt för att ta hit båten samt göra en nätt vinst. (Och då kan man ju se ungefär hur mkt de gör i vinst med... hehe) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyran 0 Postad 22 November , 2007 Annonsen i USA är från en firma som stulit tillbaka båten från någon som inte klarat av betalningen... Finns mkt sånt i USA, man kan göra riktiga klipp om man e om sig å kring sig... Jag skulle frågat säljaren om han kunde ombesörja frakt till Sverige åt dig, väl på kajen är det mellan dig och tullverket. Ganska enkelt om man sätter sig in i det... Man får betal tull&moms på båtens värde (inköpsvärde frakt) ca 30%. Ska man köpa en båt osedd kan man lika gärna göra det billigt, slippa lägga mäklararvode... Tror inte han ser båten innan heller! //lyran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 22 November , 2007 Det var den länken jag avsåg med Blocket... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
affi 0 Postad 23 November , 2007 Oki, inlägget var egentligen en respons på Kickdowns inlägg. Men uppfattade även ditt inlägg som att du inte sett den på blocket då du skrev att den kanske varit insatt på blocket några gånger utan att bli såld. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 23 November , 2007 Mitt första inlägg har också en länk till blocket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
affi 0 Postad 23 November , 2007 Jajävlar det hade det visst . Och i ditt andra inlägg så menar du förstås att säljaren är den som har lagt in annonsen på e-bay och INTE den som lagt in annonsen på blocket. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 23 November , 2007 Oj..... det krånglade visst till sig litet!!!! Skall försöka bevaka o se vad båten går för till slut, så får vi se vilka vinster våra importkonsulter! gör på oss!!! Hjälp gärna till om Ni har tiden o intresset!!! Se det som ett praktikfall för båtimport.Trevlig helg !!, Blir litet slipande av inredning under helgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 26 November , 2007 Den gick för 8.100 dollar!!!!! Och till Canada vad jag kan se. Med landfrakt, vagga,wrapping, vinterize,tull 1,7 %, tysk CE märkning/moms 17 %,hamnavgift GTB, allt betalt, hämta i Gtb 21000 dollar x 6,25=131.000.....dvs om kvittot är på 8.100 !!. Vinst kring 65.000 Skr!!! Begärt pris var 195.000:- Frakt Michigan- 2000 Dollar? Oceanfrakt 6000 ? Moneytransfer 2x 600:- Svensk/Amerikansk bank (snabb 2 dgr) Arvodet för att låta någon sköta allt ovan tillkommer ungefär 15.000:- Rätta mig gärna!!!! Senast ändrad av Minego | 27 november 2007 | 10:55 Senast ändrad av Minego | 27 november 2007 | 18:59 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 27 November , 2007 Tjena, Tycker de flesta uppskattningarna verkar rimliga. Tyska momsen är dock 19% numer (tidigare 16%) Båtaronline och Marko kan nog inte sälja den nu /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyran 0 Postad 27 November , 2007 Hur ordnar man med tysk moms om den hämtas i GBG? //Lyran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 27 November , 2007 Går USA - Tyskland, Tull o moms betalas, sedan till GTB där du får hämta den gm att visa (dokument)att tull, moms är bet. Varför Tyskland? Lägre moms svaret!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 28 November , 2007 Tjena, Man betalar bara momsen i Tyskland, tullen betalas i Göteborg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser