Gå till innehåll
onsdag 08 januari 2025
sama

varvtal v8

Rekommendera Poster

tack för svaren, jag tror att motorn är från 89 och är en OMC med en tvåportsförgasare. För övrigt så vet ja inte så mycket om båten, ja köpte den i våras på en marina i sthlm men efter köpet så slarvade dom bort alla papper på båten.. Ska kolla upp alla sakerna i vår! sen drar den jävligt mycke soppa, ligger på 2,2 liter distansen det tycker ja är lite väl, men det verkar som den går bra annars.  vad tror ni den borde dra i normal marchfart /sama 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det låter lite mycket ,men om den varvar dåligt pga motor problem eller att den inte orkar med propellern så förstår jag att den drar så mycket.

Jag skulle sätta på en 4-portare så du kan marscha på dom 2 mindre fram portarna, och när du gasar på så får du lite mer effekt.

du borde kolla upp en bra propeller som passar båten och motorn.

vad kör du på idag?

jag kanske kan hjälpa dig?

post-6840-1394235271,2199_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Sama.

Har du koll på vad motorn heter motor nr tex, så kan jag ta fram den info som du vill ha till den motorn. Har OMC katalogen med alla motortyper och tekniska data till dessa.

Även inställningar på förgasare.

Tror att du har en likadan förgasare som jag har.

MVH Kurran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte allt för ovanlig soppaförbrukning om båten väger 2,2 ton eller mer. Men det finns ju alltid saker att trimma för att få så låg förbrukning som möjligt. För övrigt menar du blandad körning eller endast vid marschfart?

//Jonte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...