Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
freddie1

Billigare importera slitdelar från USA?

Rekommendera Poster

Är det något som vet om man tjänar på att importera slitdelar (tändstift, bränslefilter, etc) från USA? Jag har kollat runt i några butiker här i Sverige - svindyrt som f---n. Har en Mercury optimax 90 hk.

/Freddie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som jag tänkte mig så är ju GPS, ekolod, mm betydligt billigare att importera från USA (finns flera trådar om det) så varför inte importera motordelar? Borde väl också vara billigare än Sverige?

/Freddie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Slitdelar som stift och filter är jag lite osäker på om det lönar sig men reservdelar lönar sig helt klart om man har en Yamaha i alla fall. Har handlat en del från en butik som heter www.boats.net och de har de lägsta priserna jag funnit på nätet vad gäller Yamaha orginaldelar. En gång fick jag ett trasigt paket med de skötte det utmärkt, skickade nytt på en gång och jag behövde inte returnera de trasiga delarna. Kan verkligen rekommendera dem. Hur deras sortiment och priser är på Mercury har jag ingen uppfattning om men du kan ju kolla.

Sedan finns ju www.dougrussel.com och www.usboatsupply.com som jag vet oxå skickar internationellt men de har jag inte handlat av. Jag brukar googla direkt på artikelnumret så brukar det dyka upp butiker som säljer online.

Senast ändrad av jarb | 25 november 2007 | 18:00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

importera delar ser jag som ett bra sätt att göra om du importerar för ganska mycket ......... jag köpte 2st nya motorer för priset av en transporterat,tullat och klart..... skippa handlarna i sverige säger jag...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är intressant att göra ett provköp.

Jag beställde 2 st 32 MB minnen till en plotter (A0-skrivare) för en kunds räkning. 5,50 dollar per st.

Allt verkar gå seriöst till och betalningen drogs via PayPal från mitt kreditkort.

Totalt med frakt (väger 20 gram) 123 SEK.

För tjugo år sedan kostade (plottern är så gammal) dessa minnen över 30.000 kr styck! Jag köpte alltså två st nu och fick dem för 123 kr inkl. moms och frakt.

Viss tull kan tillkomma.

Dåligt exempel när det gäller priserna då utvecklingen har varit helt otrolig på det området men belysande att det är så billigt med hanteringen.

Att bara fakturera så små belopp kan ett företag i Sverige ta 150 kr i faktureringsavgift!

Så jag ska göra lite fler test. Det verkar rätt ofarligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...