falo 0 Postad 16 November , 2007 Jag söker ett vinterprojekt och lägger ut frågan om det är någon som känner till någon båt som bara står och inte får någon uppmärksamhet från sin ägare. Jag är intresserad av allt som flyter bara det är av plast. Uppskattar alla tips. mvh Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruffseglarn 0 Postad 16 November , 2007 Åk ut till närmaste större marina och gå runt och kolla. Brukar alltid finnas några saligen bortglömda båtar. Kan kännas igen på att de är smutsiga och ser trötta ut, endast delar av presenningen finns kvar sedan den blåste sönder för några år sedan. Uppallningen lämnar övrigt att önska, alternativt har den stackars båten trillat omkull. Prata sedan med hamnkontoret, de brukar veta vilka vem som senast betalade för platsen och blir nog himla glada om någon tar sig an åtminstone ett av deras vrak... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
falo 0 Postad 17 November , 2007 Jo jag har varit runt på några marinor men de vill inte lämna ut ägar uppgifter, därför hoppas jag på att någon här kanske känner till någon båt som stått länge eller som är i renoveringsbehov. Allt i plast är intressant. mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 17 November , 2007 Om du vill pallra dej upp till Hudiksvall så finns en Fjord Weekender där som bara står och förfaller med trasigt kapell där det regnar in. Vet inte om det är en 21 eller 24 fot och modellen är väl ingen direkt skönhet men hur som hellst så är det väldigt tragiskt att se att ingen orkar täcka över den..stackars båt. /Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 17 November , 2007 Ägarlös: Nej, Ansvarsförsäkrad= Ja. Övergiven, troligen (jag kommer i vart fall inte att lägga en enda sekund på den framöver.att en mörk vinternatt sänka den framstår altmera som ett attraktivt alternativ... Till salu,hämtpris som den ligger, 0 kronor. Ort: Göteborg/Kungälv (rinnande sötvatten, Nordre älv). Snipa, c.a 7,7 * 2,2 meter. Skrov: Plast, överbyggnad: Plast. Har sjunkit vid bryggan 2 ggr under under vintern 2005/2006, trots det i klart brukbart skick (byte av motor är nog ett måste dock), se nedan. Skrovet i gott bruks-skick, överbyggnaden (speciellt skarndäck) behöver omvårdnad. Ligger och flyter! (länspump är fina grejer) vid min brygga bredvid nuvarande båten. Ingår 2 st galvade uppställningsbockar. Totalrenoverad Perkins dieselmotor .108 (vevaxel, kolvar m.m) där motorblocket nog tyvärr dött is-sprängningsdöden vintern 2005/2006 (vatten i oljan). Två-lågigt gasolkök, vattentoalett (manuell pumpning) två kojer i förpik ,med dynor o.-s.v, Wallas 1800 värmare (bränslepumpen saknas/defekt medföljer. Ingår dessutom rostfri 100-liters ? bränsletank med 50/50 blandning Diesel/vatten ! Byte av propelleraxeltätning rekommendras starkt innan motordrift kontempleras. Hade jag inte köpt ny, mycket större båt hade jag fixat till skavankerna på den och säkerligen kört med den fortfarande P.S. Kappellet blåste sönder i stormen Gudrun..och har absoliut inte blivit bättre sedan dess Hjälpligt tejpat med silvertejp., behöver bytas A.S.A.P..typ.. D.S. Senast ändrad av Gunnar_ | 17 november 2007 | 20:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 18 November , 2007 Den skulle jag varit intresserad av om den inte låg så långt bort. Påminner om en Getasnipa, fast inte riktigt ändå. Vad är det för typ? G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser