Seawolf 378 Postad 7 November , 2008 Man fixar enkelt en Mammutavfuktare med en eller två murartråg från t.ex. biltema. Se skissen. Sett ovanifrån. Svart är murartråget, stor modell. Grönt är 1x2 träram. Grått är glest tyg, limmat på ramen med icke vattenbaserat kontaktlim. Det skall vara en luftglipa mellan tråget och träramen så luft kommer åt båda sidor. På tyget häller man ut vägsalt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 7 November , 2008 Det tar sin tid innan fukten sugits ur båtens inre. Vi besök i veckan hade snarare relativa fuktigheten ökat när temp minskat rätt radikalt. Det var nu bara ett par grader och RH var uppe i 95%. Dessbättre lever inte möglet så bra vid dessa temperaturer så det är ändå OK. Men det kändes rått i båten så jag passade på att vädra då det var klart väder. Jag har också glömt att stänga ventilationen men så länge det är torrar ute än inne sk det väl snarare vara en fördel. Såg fortfarande några små vattenpölar i svinet som jag tog upp med hushållspapper. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser