fisher 0 Postad 10 November , 2007 Har en Comfort 32 med rattstyrning, känner att rodret glappar en del, tänkte byta bussningarna.Är det någon därute som erfarenhet av detta ingrepp?Tacksam för svar. /Jonas Senast ändrad av fisher | 10 november 2007 | 16:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidstahl 0 Postad 11 November , 2007 Bytt bussningar har jag gjort, men på en maxi och på en Albin Nova. Svarvade själv bussningarna i Novatron TX, specialplast för bussningar i saltvatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fisher 0 Postad 11 November , 2007 Ok, hur gjode du själva ingreppet släppa rodret mm.Undrar Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidstahl 0 Postad 11 November , 2007 Det första vi fick göra var att gräva en grop så att vi kunde få ut roderaxeln. Sedan hade vi en uppe i båten och en nere på backen som tog emot rodret. Det var inte svårt. Monterade väck bussningarna och mäte upp axeln och bussningarna. Svarvade sedan nya som jag monterade i sikaflex. Upp med allt igen. Då stod bägge på backen och sedan pallrade vi upp rodret på plats. Sedan var det bara att klättra upp och skruva fast allt igen ta väck up pallningen sedan var det klart. Lite svordommar kom ibland, men inte så farligt. Berodde mest på att Novan har en mässingsbit under båten som håller fast rodret. Den sitter med genomgående skruvar under avgasslang mm. Det var inte lätt att komma åt. /David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fisher 0 Postad 11 November , 2007 Tack DavidVisste att det var något jag inte tänkte på när båten togs upp och placerades på asvalt.http://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-yell.gif\ border=\0\ alt=\Yell\ title=\Yell\ />Får lura ut något under hösten. //Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser