Terrafobica 68 Postad 9 November , 2007 Heter det så? Annonser som blinkar och hoppar? Aftonbladet och Expressen är värst. Där är det en annonsjävel som förföljer en hela vägen ner när man scrollar. Kan inte konsentrera mig på att läsa när hela skärmen blinkar. Går det att stänga av det däringa? Den första som svarar nu, kommer säkert att säga: byt till firefox. Men jag vill behålla IE. Hur gör man? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 9 November , 2007 Kan bara hålla med!!! Den här är den värsta hittills: http://kanal5.se/web/guest/hem Jag försökte få fram en programtablå, men lyckades inte, fick bara en Mazda över hela skärmen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 10 November , 2007 Att jag slängde ut frågan här på MG beror ju på att det verkar finnas många med datorkunskaper här. Hoppas att någon av dem ser det här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 10 November , 2007 Håller med om att det är fruktansvärt irriterande när annonser fyller hela skärmen eller förföljer muspekaren. Sådana saker är det nog rätt svårt att värja sig mot. I så fall får man nog stänga av Java-stödet och Flash, men då missar man istället många saker som är bra. Pop-ups är också irriterande men de går tack o lov att stänga av. (Firefox, Mac OSX)Det borde gå att stänga av i IE också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 10 November , 2007 Hej.Jag är ingen datahacker men jag använder Mozilla. Jag har installerat adblockhttps://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865Blockerar det mesta, men inte allt. Efter installationen så högerklickar du på en annons, väljer adblock bild, sedan OK. Då funderar datorn en liten sekund och går tillbaka till sidan du var på och vips försvinner annonsen. Fortsätt med nästa och nästa....Fungerar inte på alla, men nästan. Under verktyg-inställningar-innehåll kan du blockera pop-up fönster i firefox.I explorer -verktyg- Där kan du ställa in hur du vill blockera popup fönster Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mussli 0 Postad 15 November , 2007 Kollade på sidan...Man missar ju det sidan egentligen vill få fram, att kolla på en viss kanal´ s program. Jävligt störande tycker jag me.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser