peppelelle 0 Postad 8 November , 2007 Hej! Jag har just blivit en lycklig ägare av en Storfidra som jag skall helrenovera. Tänkte höra med Er om Ni har någon erfarenhet av peke på en Storfidra. Vilket fabrikat och vad det kostade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 8 November , 2007 I denna tråd http://www.maringuiden.se/forum/;thread=189000 har jag skrivit lite om peket som jag monterade på min Storfidra i vintras. Det finns, mig veteligt, inget bra standartillverkat peke att köpa idag. Jag hittade ett begagnat som jga modifierade. Har inte fått räkningen från verkstaden ännu så jag vet inte vad det kostar, men jag tror inte du klarar dig med 10 000 kr. Kolla länken och återkom gärna med frågor utifall att. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil-1 5 Postad 8 November , 2007 Hej Jag kommer att tillverka ett peke till min Havsfidra i vinter och Jag skulle kunna tillverka ett likadant till, fast något större förståss, till din Storfidra. Ge mej en måttsatt skiss så kan jag tala om vad det kostar. Jag bor i Sthlms-omr. så det är en födel om du oxå gör det, då det kan behövas en del finjusteringar innan det passar. /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser