Gå till innehåll
fredag 01 november 2024
Rocketer

GPS

Rekommendera Poster

Har kollat om det gick att köpa GPS från USA, men det gick inte - skickar inte tydligen utanför USA. Företaget hette Cabela och hittade det på MG - det var en Lowrance LCX - 37C Sonar som jag ville ha. Frågan är om ngn vet ngt utländskt företag i USA eller varför inte Tyskland, England osv som säljer hit till Sverige? Skall iofs ner till södra Tyskland om några veckor och kanske ngn vet ngt företag där som säljer till bra priser. Skulle vilja ha 7 och mera - behöver inte ha ekolod - kan köpa det separat - billiga. Tacksam för tips/svar och jag har försökt söka utan resultat.//R

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mitt tips om du vill beställa GPS och övriga fiske/båt prylar från USA är att kolla påp ebay.com

Här hittar du grymma priser på allt. Oftast om man vill köpa något så går det att skicka det till Sverige.

Jag gav 2800:- inkl frakt för min Garmin 420.

Har för mig att den kostade 383 dollar.

I Sverige hittar du ingen under 4995:- och då är det exkl. frakt.

Och har ebay trovärdiga säljare ??

Ja, kolla in vilket betyg dom har, samt hur många affärer dom gjort så ser du om dom är trovärdige. Min hade gjort över 5000 affärer, och hade topp betyg som säljare.

Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaren skall undersöka det - angående Ebay så har jag köpt rätt mycket där men tänkte inte alls på det nu ): .//R

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har beställt en Garmin 525s i från http://www.boatersland.com/ och väntar på leverans.

Hade en del frågor som jag ville ha svar på innan de sende order och det har så långt fungerat väldigt bra med uppföljning och svar från leverantören.

//Wedde

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg bra ut också - synd att det inte finns bra priser i Europa så man ej behövde betala tull och moms som är 1,25 % 25 % = 26,25% vilket gör en del på priset - dessutom räknas varans värde frakt ihop och därefter påslaget.//R

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vad hette firman du handla ifrån,hemsideadress?

skickade dom den som återrep då,så du slapp tull eller?

är inne på en 420 själv,o 2800 låter ju inte farligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har för mig att säljaren hette wackyrubbers han finns kvar fortfarande om du söker på Garmin 420.

Fråga om det är möjligt att skicka paketet som ett repair delivery och sedan ber du honom att skicka ditt original kvitto till dig via mail.

Du har ju inget att förlora på det eftersom om du får betala moms på 26% så blir det ändå billigare än om du handlar i Sverige.

Många säger att garanti tiden bara blir ett år, istället för 3. Men det spelar ju heller ingen roll för du kan ju nästan köpa en ny Garmin 420. Istället för att lämna in den gamla.

Du kan också köpa kartor över sverige, från USA.

Jag kollade på den med Sthlm/mälaren och den skulle kosta 249 dollar inkl frakt = 1600kr.

Och konstigt nog så är den billigare i Sverige, kostar endast 1395:-

/Lycka till, Danne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det blir så att du beställer, kan du inte höra av dig så att vi får veta hur det gått.

Alltid bra att veta vilka internet-butiker som man kan lite på och vilka man ska hålla sig ifrån.

/Danne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla med 1-gps-store på ebay. Snabba leveranser, funkade utmärkt...
Vet ju inte om dom har vad du söker men jag köpte GPS där i våras. Det som tog längst tid med en leveransen var Posten och Tullens hantering. 3 dagar av totalt 5 för hela transporten.
Så det stora problemet verkar vara inom rikets gränser!!!!
Som sagt 1-gps-store funkade utan anmärkning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funderar också på att beställa en GPS från USA. Hur mycket får man räkna med att frakten kostar? Fick ett pris (kommer inte ihåg vart ifrån) på 170 dollar. Tycker att det låter dyrt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan inte svara för alla. Men min gjorde INTE det. Fast å andra sidan. Det mesta i GPS'n har ju samma förkortningar på svenska. Fart mot märke heter ju VMG både i svenska och engeslka gps'er. Annars är ju menyerna ganska enkla, så det lilla man läser tycker jag inte gör så mycket om det är engelska. Läser hellre på engelska för 1500:mindre \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-money-mouth.gif\ border=\0\ alt=\Money mouth\ title=\Money mouth\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...