Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
ML320

Sea Ray170 vilken båt till bra pris...

Rekommendera Poster

Halle da......

ja va å kolla kompisens nyinköpta fabriksnya Sea Ray 170 i solen idag som han köpte i veckan för 189.000 !! (sänkt me 50 papper) ja ni läste rätt \Laughing\ vilken skönhet

Vilken båt och vilka detaljer,,,,här sitter jag med min HR 510 från 2008 med felmonterad hydraulstyrning, slangar å kablar som inte är monterade rätt, apelsin våfflad gelcoat mm och ingen lyx, snacka om blåst...igen

Han har all lyx man kan tänka sig, bowrider, dynor, säten, mattor i snygg färgsättning, Mercruiser 3.0 med Alpha one drev, gelcoat ytan är OTROLIGT slät och fin...ja helt enkelt en snygg båt som verkar väldigt väl ihopmonterad och välutrustad sen skäller alla på Amerikansk kvalite.....fattar inget. Detta var nåt riktigt vackert och välbyggt utöver Yamarin och Utterns DC båtar som enligt mig inte ens är i närheten för dessa pengar, ja jag vet jag får säkert massor med nya 'kompisar' nu men det tar jag, men jag säger bara kolla in 2007 års Glastron eller Sea Ray som är på superrea just nu pga den sjukt låga dållaren....vilket kap

Blir nog ett byte framöver

Ha en trevlig helg \Smile\ 

Senast ändrad av ML320 | 03 november 2007 | 21:48

Senast ändrad av ML320 | 03 november 2007 | 21:49

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan inte annat än hålla med....\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-cool.gif\ border=\0\ alt=\Cool\ title=\Cool\ /> men satsa på Sea Ray, det är en viss skillnad mellan dessa två märken, Sea Ray saluför och lever upp till kvalitetsmålet de har, medans Glastron inte har samma starka målsättning.

Lycka till, vad det än blir

LF 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp .. så är det ..SeaRay är på top-listan.

Fast en gammal ChrisCraft är inte illa heller.......

post-11345-1394235258,2934_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

en gammal kris kraft  håller i alla lägen.hälsningar en gammal flipper ägare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

skönt att höra

Jag satsa på svenskt och tji fick man...bara strul och grusade förhoppningar

Varför lever inte Glastron upp till kvaliteen....?? Har tittat främst på GLX 185 och den verkar toppen för pengarna

Har någon erfarenhet av den båten så är jag tacksam

Hälsn Per

post-28511-1394235258,5068_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, kan inte annat än hålla med, jag köpte en Bayliner 175 BR förra sensommaren, för 177 komplett med lås, fendrar 30 trailer mm allt man behöver. För de pengarna får man knappt en nordisk styrpulpet på ca 5m med en 70hp snurra.

Måste bara vara tydlig med att planlösningen i en såhär liten badbåt är viktig, jag valde 5 sittplatser bak, dvs enbart bäddbar passagerarstol och ensammen förarstol, detta medför att man får bra med yta att ställa väskor, fiska, byta om mm mm - jag skulle inte satsa på soldäck, utan 2 plastser vid sidan av motorn, det passar i alla fall mig och mina behov bäst.

Sen är det ju dock så att man får vad man betalar för - (konstigt vore ju annars) på min båt lossnade en knapp till kapellet, samt att en skruv till rutan hade fel skalle vilket innebar att den bara gick att öppna ca 110 grader istället för helt. Visst är dessa saker lätt åtgärdade men i alla fall.

Om jag inte har helt fel så har de små Bayliner och Maxum samma skrov.

På mässan i Älvsö kikade jag på SeaRay - du får en mkt mer ombonad båt för lite mer pengar, och av vad jag anser mkt bättre kvalite! - så min slutsats är  - Fortsätt köra amerikanskt!

Senast ändrad av gost | 08 mars 2008 | 23:33

Senast ändrad av gost | 08 mars 2008 | 23:54

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...