Magnusthorn 0 Postad 3 November , 2007 Kopplade en slang på sugsidan på impellerhuset men det funkade inte, provade även att sätta dit en ny impeller med samma resultat! vad ska jag göra för att få in glykolen i motorn? (md 7a med S-drev,slutet system) Tack på förhand! Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 3 November , 2007 Kanske ska höja upp hinken så det blir lite fall? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 4 November , 2007 Du kan ju ha fått en luftficka...Då händer det ju ingenting. Men om du smörjer impellern ordentligt med Glycerin innan du sätter dit den. Sedan fyller slangen med glykol manuellt innan den sätts i hinken. När du sedan startar motorn, så varvar du upp den ordentligt någon sekund. (det klarar ju impellern när den är smord) då brukar alla luftfickor flyga all världens väg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 4 November , 2007 Eller som jag tidigare föreslaget (och själv använder) En balja under drevet En dränkbar länspump (Biltema) i baljan med en slang till spolmuffen. Då får man in glykolblandningen till impellern så att den orkar pumpa och utan för högt tryck Pump på Biltema 149:- Fungerar kanonbra på Mercruiser med Alpha One drev Så kan man återanvända glykolen flera år med lite mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Magnusthorn 0 Postad 19 November , 2007 Tack för förslagen. Efter mufftestet och dränkbar pump som bara läckte brevid så kopplade jag den dränkbara pumpen direkt till impellerhuset och se då funkade det..........har lovat mig själv att resten av mitt liv så ska detta fixas när det är både ljust och vamare ute Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser