Snake 0 Postad 1 November , 2007 Eftersom det inte finns någon välkomsttråd så skapar jag en. Håller till i södra sverige, tyvärr kan jag inte uppge mitt riktiga namn här, då det är väldigt ovanligt. Har en Storebro Royal Cruiser 515, en bra båt som jag tillbringar somrarna i. Mina intressen är Båten, brudar och mina tre ormar, Taipan, Puffadder och Kungskobra. Därav mitt namn. Hittade denna sidan som jag tyckte var intressant. Mvh. Snake Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 1 November , 2007 Tjänare och välkommen till forumet. En Storebro Royal Cruiser 515 tror jag vi har en medlem som hade som landstigningsbåt. Han syslade med politik och hade pengar värre och gillade räkor. Hans problem var att få tag i en tillräckligt stor båt och om jag inte minns fel så hade han en sådan som du har när han åkte till Polen med.... va fasen va det hon hette... någon annan får fylla i det. Hur går det att ha ormar i en båt ? Smiter dom så får du väl aldrig tag i dom igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trollet11 0 Postad 1 November , 2007 välkommen tillbaks boatbruce, då är väl inte steve långt borta.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ballad_kopian 6 Postad 1 November , 2007 hatar ormar.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ballad_kopian 6 Postad 1 November , 2007 jag har en kidmaster som jag tillbringar mina sommrar i. och har 2 katter. skrållan och sir väs den senare kallas så för om man blir arg på den så väser han. och mitt namn är hemlig. mvh Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 1 November , 2007 Hmm... är det Roddarn som har återuppstått i en mer spolformad skepnad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ballad_kopian 6 Postad 1 November , 2007 det verkar lite skumt .. bara. snake storebror royal cruiser brudar ormar o grejer. trodde det var ett skämt eller nåt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snake 0 Postad 2 November , 2007 Hejsan! Jag kan inte annat än att säga att det har gått bra här i livet för mig. Vi har haft ett familjeföretag som vi sålt för ett tag sen. Kom in rätt bra med pengar där, så jag är inte barskrapad direkt. Har alltid gillat ormar det är vackra djur. Har haft anakonda innan men den blev otäck så jag gav bort den. Giftormar av den här kalibern måste man vara försiktig med, ett hugg och så är det inte så kul längre. Har låtit specialbygga 3 terrarium i båten så att jag kan ha med dom när jag är på semester. Ibland så låter jag dom vara lösa på däck, så att dom kan sola sig i värmen. Är man bara lite lugn och försiktig så är det ingen fara. Bekymret är då jag träffar kvinnor, som blir lite skeptiska till djuren. Många tvärvänder direkt när dom får se mina husdjur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snake 0 Postad 2 November , 2007 ?? Nu hänger inte jag med riktigt. Vem är boatbruce? Och den där Steve han nämns i var och varannan tråd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 2 November , 2007 Kom igen nu..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
djivbento 0 Postad 3 November , 2007 Det luktar ju trams lång väg här, antingen är det MR Roddarn som kommer tillbaka i form av Snake, eller så är det någon annan lurifax. Tror inte att det är Roddarn, känns som denna människa (Snake) inte vet vad han pratar om. Det gjorde ju i alla fall Roddarn. Vart bor du Snake ?? I söder havet eller ?? Ormar på båten, nja. En storebro, nja. Det är inte många här inne på forumet som skulle kunna avsätta så mycket pengar på en båt. Och speciellt inte komma in här och prata en massa nonsens om ormar och annan skit. Jag tycker att man skulle vara tvingad att lägga in en bild på sin egna båt här om man skulle bli medlem. Inte något som är Copy/paste från fabrikörens hemsida. /Danne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bellaragazza 0 Postad 3 November , 2007 Hej Har själv kört runt med en anakonda i min styrpulpet hela sommaren. Funderar dock på att köpa en större...............orm alltså. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henrik_st 1 Postad 3 November , 2007 Lite kul nu om snake är helt äkta och kommer med öppet sinne till detta forum, skriver en välkomsttråd och får en jävla käftsmäll som tack... Välkommen hit! (ha inte en båt som folk kan bli avundsjuka på bara...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trollet11 0 Postad 3 November , 2007 In your dreams....! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Desibelle 0 Postad 3 November , 2007 Tycker det är ett excellent initiativ. Jag heter Carl Gustaf (Tjabo med polarna) är 60 här är några bilder på en av båtarna http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/28/kungabat.html Senast ändrad av Desibelle | 03 november 2007 | 18:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 3 November , 2007 Det tycker jag också... sen att ta bilder från nätet eller olika hemsidor och lägga ut t.ex här på MG är ett direkt copyright brott som man kan bli stämd för. Så vida det inte står att du får ladda ner bilden och använda den hur du vill. Ville bara säga det upplysningsvis.. för det är nog inte många som tänker på det. Senast ändrad av Daniel_B | 03 november 2007 | 21:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 3 November , 2007 Det är inte lätt och det finns ju dom som har blivit brända, men fasen va kul det va med denna medlemmen och dennes presentation och förfrågan som fullkomligt blommade, eller spårade ut åt alla håll. Det finns ju mtr.l till en hel bok här och andra trådar som hänger samman med denna http://www.maringuiden.se/forum/;thread=114432&highlight=räkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kanshepeter 0 Postad 3 November , 2007 Va f.n är detta för trams,,finns väl andra siter att fjömsa om ormar och annat... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snake 0 Postad 5 November , 2007 Tack för välkomnandet.. Anledningen att jag blev medlem på denna site är givetvis för att jag är båtägare. Ska inte skriva mer om mina övriga intressen om det skapar osämja här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 5 November , 2007 Skapar ingen missämja, men det har varit så mycket troll om man får kalla dem så på forumet. Kolla i länken som jag la ut någon ruta upp. När du har läst den så förstår du varför vaksamheten inträder för ingen vill ju att den andra ska driva med en själv och detta har ju hänt. Finns massor av liknande fall på forumet om du kikar runt. Tror nog att du är välkommen att skriva om din båt, men när du började blanda in ormar och annat (lite skryt se tråden räkan) så blir det automatiskt misstänksamhet och det hade varit precis likadant med dig om du hade varit med då. Välkommen för andra gången / Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 5 November , 2007 Hejsan! Jag kan inte annat än att säga att det har gått bra här i livet för mig. Vi har haft ett familjeföretag som vi sålt för ett tag sen. Kom in rätt bra med pengar där, så jag är inte barskrapad direkt. Alla blir drabbade någon gång var så säker och när det smäller faller de tyngsta hårdast. Har alltid gillat ormar det är vackra djur. Har haft anakonda innan men den blev otäck så jag gav bort den. Giftormar av den här kalibern måste man vara försiktig med, ett hugg och så är det inte så kul längre. Se till att skydda dig under färd så du inte blir orsak till vårdslöshet på sjön Har låtit specialbygga 3 terrarium i båten så att jag kan ha med dom när jag är på semester. Ibland så låter jag dom vara lösa på däck, så att dom kan sola sig i värmen. Är man bara lite lugn och försiktig så är det ingen fara. Katt folket verkar köra med flytväst hur gör du? rörisolering, vinterkondom dvs rattmuff? Bekymret är då jag träffar kvinnor, som blir lite skeptiska till djuren. Många tvärvänder direkt när dom får se mina husdjur. Logga in på zoopet.com där finns mängder med likasinnade och byt namn till Röde Orm så ska nog allt ordna sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snake 0 Postad 6 November , 2007 Tack för det Orven.. Har kollat lite och förstår nu att det varit lite skojare här. Men man ska inte dra alla under samma kam. Du verkar vara en bra människa Orven. Och Nikitalord. Jag är redan medlem på ett ormforum. Men där är dom inte så intresserade av båtar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 6 November , 2007 Glömde ett välkommen så här kommer det Välkommen. Själv handlade jag två nya kompisar härromdagen 2 dvärggrodor, men när jag googlade på dem så upptäckte jag att jag blivit lurad några dvärg var det inte utan blir upp till 25 cm på kort tid men eftersom de blir tama så tänkte jag ha dem i båten till nästa sommar, tror de kan hålla spindlarna borta och även flugor och mygg. Är de inte fullvuxna när säsongen börjar så tror jag de kan funka bra vid vårfisket bara släppa dem runt båten och de lockar till sig fisk. Dessa afrikanskagroddor sjunger ganska högt så nästa år kommer nog bryggan klara sig från klåfingriga öststatsturister, tror överaskningseffekten med vrålande groddor klassar ut alla kända båtlarm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 6 November , 2007 Efter några personliga mejl vill jag bekräfta att jag inte skojade ang grodorna, de växer som tusan och idag har jag börjat mata dem med skalade räkor. Så till sommaren får väl Bröderna Rakan hålla sig i skinnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 6 November , 2007 Du menar i skalet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 7 November , 2007 Fingrarna skrev tydligen inte vad huvudet tänkte självklart ska det vara skalet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 8 November , 2007 Hej Snake och välkommen till forumet.Vill bara påpeka att anakondan tillhör boafamiljen och är därför inte en giftorm.Men eftersom dom kan växa till över tio meters längd var det nog bra att du gav bort den...http://sv.wikipedia.org/wiki/Grön_anakonda Hälsningar,Phil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Desibelle 0 Postad 9 November , 2007 Ledsen phil, men jag tror faktiskt inte trollet, javisstja snake klassade in boiaden i giftfamiljerna... Han skrev bara att han haft en tidigare... Taipanen däremot borde vara Ditt område. Trodde alla aussies hade några för att hålla råttfritt hemma Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 9 November , 2007 Så här skrev Snaken: Har haft anakonda innan men den blev otäck så jag gav bort den. Giftormar av den här kalibern måste man vara försiktig med Hur ska man annars tolkar det?Jo, jag har haft ormar hemma i Aust, no worries mate.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Desibelle 0 Postad 9 November , 2007 Mitt fel, Du har rätt. Men jag hellre en taipan i terraiet än en annakonda, lömskare eländen får man leta efter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser