toaen 510 Postad 20 December , 2007 Hej Steve Trevligt att se att du lever och att ryktet om din död var betydligt överdiven. Din nya devis är tankvärd - till skillnad från din gamla. Välkommen till Kungshamn när det våras. ha´ t sô pen´ t tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 20 December , 2007 Det var som fan....du är still going strong du! ja ryktet var lite överdrivet, visserligen är rummet varmt där jag sitter, men inte så varmt...det är ingen ny devis, nån måtta får det väl ändå vara va? Åkte faktiskt förbi ditt hemviste i somras, på land alltså!Hört av wille ngt då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 December , 2007 Känner inte Wille mer än jag känner dig. Har visserligen åkt förbi Björlanda kile där han har sin båt minst 100 ggr det senaste året, men inte haft tid att leta reda på båten. (mina gamla och sjuka föräldrar bor ett par km väster om Björlanda).Björlanda kiles småbåtshamn är ju stor. Det hade varit intresant att se hans montering av Genkerpeket i verkligheten. Bilderna han visat var fina. på tal om still going strong. Har bägge båtarna i sjön. Var ute med den Hållöjullen i förgår i tjänsten. Blir det skapligt väder nån helg i Januari kan det bli en tur till Väderöarna med Smoegen. Skall du hänga med? ha´ t sô pen´ t tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 21 December , 2007 Och du skall få mig att tro att du inte vet det....att du inte har varit inne på MG mer eller mindre varje dag under din semester Visserligen är jag dum ibland men så jävla dum som du vill att jag skall framstå är jag inte. Ha en riktigt god jul nu steve! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 21 December , 2007 Faktum är att jag inte vet det, jag har ibland annat för mig än o häcka här, och jag har ingen lust att efterforska i trådarna heller varför han dragit. Ngn vettig på forumet kanske kan tala om det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 December , 2007 Vem som är vettig är ju en fråga i sig. Jag skrev såhär i ett inlägg i början av tråden; Stivie skrev: Verkar som om jag har missat något här...kan ingen länka till tråden där olyckan skett? Jag är fortfarande ny här men min uppfattning är att Roddarn är halva maringuiden så självklart måste han komma tillbaka. Mvh Mats Nej du har inte missat nåt av värde. Roddarn är en person som svarar på allehanda frågår antingen han vet något om ämnet eller inte, se tex denna tråd Klicka här ... Det finns många fler exempel. Han vågar dessutom inte uppge sitt rätta namn. Klicka här ... 'Anders 75' ifrågasatte Roddarns kompetens Klicka här ... och det blev en hetsig debatt. Tråden låstes av admin och hamnade i sumpen. Det finns ju från och till personer som svarar i de flesta trådar och som skapar en väldig debatt. Ta tex 'Steve med selcon' som skapade en väldig turbulens här på MG för nått år sen och som mest skrev nonsens. Till skillnad från Steve håller sig Roddarn till ämnet och skriver nyanserat om man bortser från att han i bland inte verkar veta nåt om ämnet som han skriver om. Vem är egentligen vår nye medlem 'Snake' som inte heller vågar skriva ut sitt riktiga namn? Klicka här ... Ja det kan man undra? Tommy Andersson Kungshamn Senast ändrad av toaen | 21 december 2007 | 23:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 21 December , 2007 Utan att börja tjafsa med dig igen, men varför hakar du upp dig på att folk inte vill uppge sitt namn? Det är väl upp till var och en här? Det finns nämligen inget regelverk som säger att man måste uppge sitt rätta namn offentligt på detta forum. Vad är det som säger att du har rätt i ämnet och roddarn fel då? Det förtäljde nämligen inte tråden, du dissar roddarn och vräker ut dig med att han kommer med felaktigheter osv? ( kan inte ämnet så jag tänker inte döma). Vilket ämne härrör du till som jag skriver inlägg om men tydligen inte varken vet eller fattar ngt om? Eller vilka trådar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 22 December , 2007 bellaragazza (Fänrik) Antal inlägg: 30 Medlem: 2007-07-05 Status: Offline http://www.maringuiden.se/images/users/forum_mini/27564.jpg\ border=\0\ alt=\Klicka för att se bilden i större format.\ /> http://www.maringuiden.se/gfx/skicka_email.gif\ border=\0\ alt=\Skicka mail till bellaragazza\ /> bekkktfsgtajjfrooööö..gaccua...eller vad du heter .. - klaga e kul , eller hur !!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 22 December , 2007 Det var inte menat som något påhopp, men du har fått lite matnyttigt i svaren efter mitt senaste inlägg, min uppfattning om Roddarn är den att det var alltid kul att läsa hans inlägg, sen är jag inte kompetent att avgöra sanningshalten i allt han skrev, men jag blev riktigt illa berörd av det påhoppet han utsattes för, och sättet med en egen tråd enbart för att sänka honom. Sen att vi alla och envar ibland hoppar på varandra inne i trådarna tycker jag bara hör till och är kul, även om man och även jag passerar gränsen ibland. Sen håller jag med dig till 100%, det är upp till var och en om man vill uppge sitt riktiga namn, jag fattar inte vitsen med att veta om det är Johan Johansson eller stevemedselcon, fullständigt ointressant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 22 December , 2007 Hej Steve Vi lever nog i helt skillda världar. Jag är så gammal att jag har lärt mig att det hör till allmänt hyfs att tala om vem man är. Om man inte vågar stå för vem man är utan gömmer sig bakom ett påhittat namn typ Guess Who så verkar det, från min synpunkt, som att personen i fråga inte har rent mjöl i påsen, speciellt om man i stort sett bara skriver en massa skit, som inte hör till ämnet. Det finns säkert många som inte har uppget sitt rätta namn här på MG men som det inte blir nån turbulens runt, utan skriver om de frågeställningar som trådarna handlar om - i regel om båtar och båtliv. Anledningen till att jag är intreserad av forum som MG är hatt jag har ett stort intresse av båtar och båtliv. Jag har ägt, seglat, byggt, reparerat segelbåtar en mitten av 1960-talet. Under alla dessa tusentals timmar som jag, på amatörnivå, jobbat med mina och ibland andras båtar, har jag nog lärt mig något. Dessutom bor jag i en trakt där många har båtar och där det också finns ett antal tillverkare och inredare av plastbåtar. På en sån här liten plats känner all istort sett alla och frågar man någon om något får man i regel ett vettigt svar. Genom att praktiskt jobba med tex båtar och fråga och diskutera med andra som kan bättre så lär man sig. När det gäller den tråden jag hänvisade till beträffande Roddarns kunskaper visar att Roddarn nog inte vet mycket om det problem som kallas böldpest eller plastpest av svaret att dömma. Svaret som Roddarn ger handlar mer om allmänt underhåll. Du skriver ju själv att du inte kan nått om ämnet och det är därför du inte uppfattar Roddarns bristpå kunskap. Jag har själv behandlat en böldpestslada på min nuvarande båt. Det kostade mig många arbetstimmar och 12 000 kr i epoxy. Ändå annser jag att debatten om böldpest betydligt överdriven. Som du märker har din närvaro på MG inte gått spårlöst förbi. Många har nog någon form av förhållningsätt till Stevemedselcon. Även jag, även om min syn på dig är kluven. För min del finns det både positiva och negativa tankar om den bild av person du framställer. För Stev - det är inte du, utan en roll som du spelar. I inlägget skrev jag inget om dina kunskaper utan att det rådde turbulens runt dig samt att du inte höll dig till trådens ämne. Den tråden, när jag första gången tröttnade på dig, var när Plaier 311 lagt ut en bild på Saeby och frågade var det var och du och dina gelikar började lägga in bilder på fulla gubbar som låg och spydde eller pinkade i garderoben och andra dummheter. Om vi, mot all förmodan, inte skulle tjafsa nåt mer vill jag önska dig en riktigt God Jul och det hade varit intresant att träffa dig i verkligheten och kanske i viss mån lära känna människan som gömmer sig bakom din figur ha´ t sô pen´ t Tommy AnderssonKungshamnSom i verkligheten är den han ger sig ut för att va Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 22 December , 2007 Det är din uppfattning om namn ja, här på forumet gäller dock att man får vara anonym, så det är bara o rätta in sig ledet toaen. Och vad folk på forumet anser om mig eller inte är inget jag ens funderar över, jag intresserar mig inte så mycket vad andra medlemmar gör - är - vad dom heter - och bor etc, vissa har jag kontakt med via mailen och vissa via telefonen, sånt e livet, har man inga ovänner har man väl inga riktiga vänner heller...*s* Vad övriga gelikar gör och inte gör är upp till dom, det är deras sak. Vilket ämne i vilken tråd??Turbulens? Vi snackar skit i dösnack, det är därför dösnack finns, i den här tråden nämnde jag jag frågan varför roddarn dragit iväg bara, det är väl ämnet eller? Minns ej tråden du snackar om, men du har säkert rätt, för du har väl aldrig fel? *s* Ps. jag tror inte vi kommer att ses IRL, jag tror nämligen att vi inte har så mycket gemensamt, du är väl inte direkt killen som tar saker med en klackspark o garvar? Ds. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 22 December , 2007 Det här med att man vill vara anonym kan ju bero på andra saker med. Skriver man vad man heter var man bor och vilken båt man har. Var den ligger vilket larm man har lås osv. (Speciellt om man har en fyrtakts utombordare.) Då är finns det en risk att grejerna är borta sen. Jag personligen är övertygad om att det finns kriminella nissar som rekar på denna och även andra båtsajter. I mitt fall är det därför jag vill vara anonym. Hade jag hetat Jonas Svensson och bott i Göteborg så hade jag med all säkerhet skrivit ut mitt riktiga namn. Men det funkar inte för mig. Det var därför jag blev piss off på Flipper 510 HT som lade ut mitt namn och adress på forumet i ren jävelskap. (han fick tag på mitt namn via mail) Så lägg ner det här snacket om att man ska köra med sitt riktiga namn, för det fungerar inte för alla. /BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 22 December , 2007 Kvitta med flipper o lägg ut flippers namn o adress...ska du ha det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 22 December , 2007 Ja maila över det då, det kan ju vara bra att ha. /BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 22 December , 2007 nu kan du skicka ett julkort...visserligen lite sent...kanske ett krya på dig kort istället? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 22 December , 2007 Lysande!!! /BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 23 December , 2007 Roddarn var är du???? Kom fram!!!!!! Ang att lägga ut sitt namn. Är det något problem även om man har ett ovanligt namn så skriver man väl inte saker man kan stå för? och stöldrisken visst den finns men.... Till er alla GOD JUL!!!!!!!!!!!! nu har det vänt! Och Roddarn KOM FRAM!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 23 December , 2007 Jäkla tjat om att lägga ut sina namn...sen har du inte själv ditt namn i sjöboden ens.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 23 December , 2007 Snacka om att kasta sten i glashus, Captain H, God Jul på dig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 23 December , 2007 Sorry grabbar, trodde jag registrerat namnet i profilen, det framgår ju om inte annat av min mail. Har ändrat på det nu. Gör ni andra det också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 23 December , 2007 Varför skulle vi? Vilken mail förresten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 23 December , 2007 Det skulle jag kalla en omskrivning eller vända kappan efter vinden, du är bortgjord. Hur fan skulle vi se din mailadress förresten? Den vet bara MG eftersom vi klickar på en länk, så faktum kvarstår..snacka om att kasta sten i glashus...sluta att kräkas på dom som inte, av olika anledningar inte vill uppge sitt namn! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 25 December , 2007 Hej. Jag som har ett ovanligt namn och ovanligt jobb skulle inte tas på allvar om jag tycker eller tippsar om något om jag inte lämnar ut namnet? Roddarn, håller på dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 25 December , 2007 Det stämmer inte, vi som inte skriver ut namnet jobbar knappast på skyddad verkstad... Varit på sjön i hela mitt liv, är anononym ändå och det går alldeles utmärkt. Många här på MG har min mailadress och mitt riktiga namn. Jag vill inte ge ut adressen, så att det bara är att åka och hämta min båt. Då gör man det lätt för en del. Men det är valfritt. /BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 7 Januari , 2008 Jag har inte fått något kort ännu. Är du säker på att du fick rätt adress av Steve? Eller var det bara trams, som vanligt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 7 Januari , 2008 Det blir inget kort till dig. Du har inte varit snäll. Men jag ska vara så hygglig att inte offentliggöra ditt namn och adress här. Tycker sånt är svinaktigt. Men det kanske du vet vid det här laget? /BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser