lgdrakeskog 0 Postad 31 Oktober , 2007 Hjälp!!! Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig att bogsera min segelbåt med motorhaveri från Ålnäs (Nockebybron) till Sigtuna C:a 18 nm. Snarast ,Jag betalar givetvis för besväret!! Mvh. L-G Drakeskog Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carlf 1 Postad 31 Oktober , 2007 Hej Är det inte en segelbåt ? Segla hem den är inte det ett alternativ, billigt om inte annat. Mvh Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 31 Oktober , 2007 Vilket otroligt dumt svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 1 November , 2007 Jag kan tyvärr inte hjälpa dig men hoppas kunna ge dig och andra olycksbröder/systrar lite info. Mitt inlägg kan ifall man läser inlägget så som fan läser bibeln vara reklam och då får väl någon ta bort detta: Får man haveri och av någon anledning inte kan ta sig till hemmahamn finns det idag, (skall vi kalla det för) försäkringar som fixar detta. SSRS har trossen som bogerar dig till närmaste marina. Medan Atantica och Sjöassistans bogserar och assisterar dig för en summa av 5000SEk så du kommer, om inte hem, så i alla fall ganska nära utan att behöva lätta på plånboken. Så mitt inlägg gick egentligen ut på att ifall du fått problem vid Ålnäs, har försäkring hos Atlantica alternativt en inregistrerad VHF och abonemang hos Stockholm Radio så är din hemtransport i princip ordnad genom ett tfnsamtal / VHF-anrop. Hoppas det ordnar sig för dig/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 1 November , 2007 Nu har jag inte någon avtalstext tillgänglig och orkar inte leta på nätet. Men jag vill minnas att det finns en hake, en begränsning till seglingssäsongen och att bogserhjälpen inte går att få så här års. Seglindsäsong förresten - i morgon bitti kastar vi loss för en helgsegling till köttgrytorna i Sandhamn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stortriss_hej 0 Postad 4 November , 2007 Hej! Som besättnings medlem i Svenska sjöräddnings sällskapet (SSRS), så blir mitt tips att du tar kontakt med närmsta station, så kan ni säkert komma fram till en bra deal. /Martin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser