Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
labbibia

Ny båtskatt?

Rekommendera Poster

Ny och ny.

Roligt klipp, bara att hoppas att detta inte dyker upp igen.

Tack för klippet .

/Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi får hoppas att det inte dyker upp på riktigt. Det har väl pratats om att beskatta fritidsbåtar ett antal gånger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man ska inte blanda ihop Halloween och 1:a april!

Sen tycker jag inte att det är något att skämta om...

Snart sitter vi där...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båtregister  = skatt

Registreringskylt fram och bak  = kostnad för skyltar

Plåtpoliser  = massor med skatteintäkt  

Miljöavgift på bränsle (förutom allt som redan betalas)

Dieselskatt motsvarande bilar

Miljöavgift på bottenfärg

osv

Paranoid?  nä men varit med för länge och sett skiten

A-kasseavgift, kul

Vi fick en skatt på trafikförsäkringen i år av gänget som skulle sänka skattetrycket.

Snart blir det motsvarande på båtförsäkringen

/Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klart att skattesnubben inte hade båt! Det är likadant som när 08:orna ska bestämma allt vad som händer uppe i nordligaste norrland.. Samerna blir sjövilda.. av alla korkade beslut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska inte göra detta till en politisk diskussion, men Ringhede du kan väl inte på fullaste allvar hävda att skattetrycket idag är högre än under den rödgröna rörans tid? Om du nu tror det så kan jag upplysa dig om att det är precis tvärtom. Skattetrycket har sänkts betänkligt det senaste året och kommer så att fortsättas göras så snart har vi inte OECDs högsta skatter längre! Nej, vi skulle behöva en mandatperiod till, men sedan skulle det kanske kunna bli lite ordning på det här landet \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-laughing.gif\ border=\0\ alt=\Laughing\ title=\Laughing\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle den skatten införas skulle jag strida till döds mot alla som försökte kräva mig på skatten. En logg kan ju snurra när båten ligger still och det är strömmt. Det puckot som kom på den skatten ska skjutas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En sista fråga; Har du själv båt? Nej
Det bevittnar väll vilket pörskans pucko det var. Nä fy bövelen den som lägger skatt på att åka båt! Usch hämska tanke FÖRSVINN!
//Johannes 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ingen fakta om skattetrycke i röd-gröna eller blå-gröna rörans regi ökat eller minskat men pengarna måste in på något sätt.

Givetvis kan man sänka skattetrycket genom att reducera kostnader för t.ex sjukvård och låta folk betala själva.

För de som vill fördjupa sig hur det fungerar i det förlovade landet USA så finns en intressant film med namn SICKO

http://www.imdb.com/title/tt0386032/

Hur sant den är får ni själva avgöra. Jag själv tar sådan med försiktighet men det räcker om 10% av filmen stämmer så är det ruskigt.

Nu var ju trådens ämne båtskatt och det humoristiska inslaget var ju

ett 1-april skämt från -83

Ett skratt som lätt fastnar i halsen.

Förklaring, bilismen betalar massor med skatt via bränslet, har alltid påståts att det bla. går till vägar mm. Ändå införs ytterligare en skatt som nu lagts på trafikförsäkringen för att täcka kostander för bilismen. De flesta vet att återbäringen till vägar bara är en bråkdel av alla skatt bilismen drar in så därför är nya skatten ytterligare en skatt som det hävdas ska gå till bilismens kostnader, bull.

Vart går pengarna för skatt på drivmedel till båtar? 

Skyller detta på både röda och blå.

Om man ska sänka skattetrycket så måste det göras genom effektiviseringar inte indragningar.

Börjar man inte angripa problemet på rätt sätt lär vi nog snart se nya skatter för båtfolket.

(MOMS på vinterförvaring av båtar mm, infördes för ett par år sedan, kul)

mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj, jag hoppas att alla noterat att det här är ett gammalt aprilskämt från -82, ett inslag från SVT.

Skatter är ju kanske inget att skoja om, men däremot tycker jag att det ska drivas friskt med de byråkrater som sitter och fattar idiotiska beslut, vilket den här filmsnutten ju faktiskt gör.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inget att skämta om...skatter är inte kul i någon form, inte ens på skämt

På sicilien vill dom ha tillbaka maffian för dom hade lägre skatteuttag är staten.

Jag har många gånger hört hur hemska dom gamla kungarna var som tog ut ett tionde av alla... 10% av dina egendomar gick i skatt varje år och det skulle vara hemskt!!??

Visst, förr slog dom ihjäl dig om du inte betalade idag är ju dödsstraffet avskaffat så nu blir det bara fängelse och livstids svartmålning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tryckte på fel, men detta är ett svar till Yammi som inte har koll på verkligheten.

Ojejojeoj då.

Skattetryck jo du och demokrati kommer med i detta.

Skattetrycket är enormt på dom som inget har.

Politiker sparkar på dom svaga så att dom dör och plundrar dom innan dom har kallnat.

Pensionärer ? Sjuka ?

Dessa grupper som är försvarslösa ger dom sig på.

Fy fan det är äckligt hela förfarandet och utlandsskulden ökar och dom som har det bra får bara ytterligare fördelar och politiker som sitter i regeringen kan bara en sak... JAG,,,, JAG och så fixar dom till idiotlöner och falskärmar till sig själva.

På vems bekostnad ?

Hur blev det med taxeringen ?

Jo den blev värre för dom som bor enkelt och bättre för dom som har flermiljonsklass på sina villor.

Politikrar som sitter i regeringen är i regel så försoffrade att dom inte har någon verklighetsnärvaro.

Dom har suttit där för länge i både opositon och som regeringsparti och är därav trötta.

Kolla på beslut som tages eller ska tas.

Idiotiska förslag som t.o.m. en stackars förståndshandikappad fattar, att det är galet.

Att över huvud taget komma med ogenomtänkta förslag visar ju på vad vi försörjer.

Nä ut med det gammla betongfundamenten och in med folk som vet vad det handlar om och det ska vara nu och inte när skutan har sjunkt.

OBS detta gäller samtliga partier och även dom små som rider runt och lismar för att få stöd i en skitfråga.

Dessa släpper av alla hämningar och förstånd för att få igenom helt ovesäntliga saker och det dom gör, är att dom släpper fram idiotin.

Idiotin blomstrar och kommer att göra det så länge vi tillåter den att blomstra.

Nu hamnar nog förmodligen den här tråden i sumpen och gör den det, så har jag trampat på någon öm tå.

Båtskatt kommer garanterat för vem i helvete ska försörja landet, när allt säljs ut.

Svenska spel kommer att säljas plus mer.

Korttänkt och slantar för dagen men vem fan får slantarna. Alla i regeringen måste ju se till att dom får betalt, den dagen dom inte är kvar. Falmskärmar och flera års arvode som dom inte har gjort sig förtjänta av.

Så är det......skit med alltihop.

Senast ändrad av orven | 01 november 2007 | 13:13

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...