Flipper_740 0 Postad 31 Oktober , 2007 Hej! Ska beställa hydraulstyrning till båten, men nu har jag inte koll på om det sitter servo på min motor... Det är en Volvo penta aqad 30 dp från 1985. Har kollat bak vid motorn men jag kan ju bara se att det är vanlig enkel vajerstryrning. Det var visst skillnad på cylindern vilken man skulle ha beroende om man hade servo eller inte. Är det någon som har koll på detta? Är ganska säker att den inte har, men tänkte ändå kolla med proffsen här på forumet Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
capa 0 Postad 31 Oktober , 2007 Om Du har hydralstyrning sitter det en pump längst fram till vänster på motorn som drivs av en rem från remskivan på vevaxeln. Från denna pump går två hydralslangar bakåt till ovansidan på drevet. Ovanpå pumpen sitter ett lock där man fyller på olja. Detta går ej att missa Capa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_740 0 Postad 31 Oktober , 2007 Tack, då ska vi kolla det imorgon! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 31 Oktober , 2007 Det går utmärkt att sätta hydraulstyrning även utan att använda ett trycksatt system med pump på motorn. Kolla på morse, teleflex, u-flex mm där finns bra grejer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser