marcin 0 Postad 30 Oktober , 2007 Hallo. Jag undrar om det finns nån som har erfarenhet med jet thrusters.jag skulle villja montera en i min båt istället for bågpropeller.man spår utryme och dem sägs funka mycket bättre. Jag har tänkt mig en elektrisk jet thruster from Willdo. Jag har en 8 meters Draco tc och det är jävla vindfånga i den. Undrar om nån vet om det är verkligen så bra med thrusters? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 30 Oktober , 2007 Ball grej, hur mycket kraft är det i ett sådant system? man vill ju att det är rejält kraftiga grejer eftersom det inte är vid fint väder man har så stort behov av bogproppen Vet du något om pris? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marcin 0 Postad 31 Oktober , 2007 Hej, Till en 8,5 meters båt ska man ha 25kgf styrka.den jet ger 23kgf vid 6 boufort vind.så detr räcker. Priset för hela paket :elmotor ,panel ,kablage,rör kostar 1,695 euro.vill du ha 4 uttag både båg och stern drive kostar det 2,500 euro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fsahlin 0 Postad 15 Februari , 2008 Willdo har precis släppt en mini jet thruster som kan ge upp till 30kgf. Fördelen med denna är att det endast behövs två bordgenomföringar på 28 mm. Priset ligger på runt 16 000 inkl moms och transport. Företaget Holistic Ventures har rättighet att sälja denna i Sverige. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sea_ray_290 0 Postad 3 Mars , 2008 Hej! jag har pratat ett antal ggr med Willdo i Nederländerna. De är jättetrevliga och hjälpsamma. Var helt inne på att montera detta system i min båt. Men efter ett samtal med Hans kom det fram att pumpenheten måste sitta 30 cm. under vattenlinjen eftersom den inte är självventilerande. Då passade den inte längre i min båt. Synd! De skall släppa en ny variant som är det till hösten. S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fsahlin 0 Postad 23 April , 2008 Det har även släpps en sk. mini bogjet som endast har två bordgenomföringar (ingen i botten). Det finns nu en svensk site för bogjets. Läs mer på www.bogjet.nu Senast ändrad av fsahlin | 23 april 2008 | 20:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser