Gå till innehåll
torsdag 16 januari 2025
jonsson19

båtmattor

Rekommendera Poster

tjena...nån som vet vart man får tag i båtmattor?allså heltäckningsmattor...

hälst svart matta...

mvh robban

post-29637-1394235255,6264_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena

glöm den tanken direkt med heltäcknings matta i båt.

Jag håller på att riva ut min nu och det var på tiden.

Under mattan och lådorna som mattan suttit på kan jag odla potatis om jag vill så ruttet va det.

Nu får jag såga ut all plywood  å bygga nya saker innan jag klär om i galon.

Och teak dur blir det istället för en möglig sunkig matta.

Lägg inte i matta då får du problem!!

Senast ändrad av nutshell | 31 oktober 2007 | 08:33

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mina mattor har legat i båten i 12 år och de är fortfarande fräscha. Ingen dålig lukt, inget mögel. Materialet är rätt motståndskraftigt. Golvbutiker borde veta vad som kan passa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns inredningsbutiker som har mattor som passar till sådant. Då kan man få dem sydda och tillskurna med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I min förra båt så la jag in svart matta för uterum/altaner den hade gummipiggar under, för att kunna torka fortare om den blev blöt.Svart var en ny färg för sommaren -07 så det borde gå att få tag på hos en bra matthandlare/golvbutik.Dock så är det lite gråa stänk i den,men det kanske går bra...

Förutom svart så finns det blå,grå mm.Jag betalade 99kr/m2.

Funkade jätte bra för oss...

Lycka till!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det hade växt potatis och broccoli under mattan hade den varit lös från underlaget, men det är den inte! Fräsch och fin som sagt.

Senast ändrad av iBoat | 31 oktober 2007 | 20:18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle aldrig lägga in en heltäckningsmatta i min egen båt! Det blir sunkigt och äckligt fort, det är (tycker jag i vart fall) fult och du får mögel och skit som grädde på moset. Är det dessutom en DC med syfte att t.ex. sticka ut och bada från så borde durken på ganska kort tid bli röten. Jag skulle istället lagt in en plastmatta med trälook eller någon typ av trä. Det är betydligt lättare att hålla rent och fräscht. Det är vad jag tycker. Men vill du trotts detta lägga heltäckningsmatta så har säkert byggplast eller liknande vad du söker.

Lycka till!

//Johannes

Senast ändrad av TenZer | 01 november 2007 | 04:08

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min matta var inte heller direkt lös.

Men när man börja kika hittar man mycke sköj grejer.

Det är som någon sa tidigare!

I en Daycrusier skall du inte ha detta då Man badar å drar in vatten å det kryper in i trät.

Detta klaffar liksom inte i vårat klimat.

Men det är ju upp till var och en.

Skall se om jag kan ta några bilder så skall ni få se hur gött de e med matta å rötna trädetaljer!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bauhaus har svart matta med gummi noppor på undersidan. Jag ska själv köpa då den 10 år gamla mattan börjar falla sönder. Matta fungerar utmärkt men kanske inte för er som har träbåtar där träet kan ruttna. Plast täckt med gelcoat har jag svårt att se hur det ska ruttna. Sedan får man väl damsuga mattan på våren och hösten. Kanske sätta fast den med kardborre så man kan lyfta ur den för tvätt under och sedan lätt få tillbaka den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade upp vad en langetterad matta skulle kosta i Sthlm, insåg ganska snabbt att man sparade 40% några mil utanför stan. Skickade mattorna (mall) med busstransport till Mellerud, fick tillbaka nya med perfekt passform. Sedan kan man ju klippa till dessa själv och strunta i utseendet (kan ju se bra ut ändå) Men jag ville ha ett proffsigt utseende.

Mvh

Peter 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla Tarkett Wave, är av den typen med gumminoppor under kostar ca 100:-m2, en del handlare tar 200:- men ut pris ligger på ca. 100lappen, denna matta är gjord för altaner, balkonger etc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...