Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025
Henrik_st

Hur ser det ut i havet utanför Halmstad?

Rekommendera Poster

Köpte båt för någon vecka sedan och ska nu rulla tummarna hela vintern och längta efter att få sjösätta henne...

Har alltid fiskat mycket i insjöar, men havet är nytt för mig...

hur ser det ut i havet utanför Halmstad?

Vad för fiske finns det i närområdet?

Trolling?

går det fiska Hummer/krabba?

vart ska man söka sig?

alla tips på platser, metoder, osv välkommna!

Båten kommer vara utrustad med ett bra ekolod/gps.

/Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Havsöringsfisket är kanske det som lockar mest och det finns ett flertal platser i närheten av hstd tex.Laxvik,Påarp,Grötvik och Tylösand.På de tre första alternativen har jag genom åren haft bra fiske främst på våren medans Tylösand har varit bra på hösten(så länge det är tillåtet att fiska).Tror dock att det finns god chans att trolla runt Tylön under sommartid efter öring men vet inte eftersom jag inte haft möjlighet att testa själv,anntagandet bygger mer på hur det ser ut där,tidvis stark ström,tillgång till djupare vatten osv.

Krabba och hummer lyser mej veteligen med sin frånvaro i detta område främst pga.bottentopografin mucket sand och inga större djup\Laughing\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, du har inte fiskat annat än öring i området?

måste ju gå att puttra ut någon sjömil och dra upp lite torsk,makrill,vittling, knot, plattfiskar och vad vi nu har här ute?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst finns det lite annat också!Torsk kan man nog få lite överallt men det är som på många andra håll dåligt med dem,Vittling tas i mängd främst på höst och vinter,Makrill finns också främst på sensommar höst.Plattfiskar vet jag inte så noga,kanske någon annan kan fylla i där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...