skepparn 1 Postad 25 Oktober , 2007 Någon som har tips om bra ställe för tvätt o impregnering av båtkapellet ? Bor i Göteborg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruffseglarn 0 Postad 25 Oktober , 2007 Om du inte personligen vill lämna in kapellet på tvätteriet kan jag rekommendera Orienttvätt i Järfälla, http://www.orienttvatt.se/ Det funkar bra vart man än bor. De skickar hem en tvättpåse som portot är betalt på vilken man pular ner kapellet i och lämnar in på Posten. Några veckor senare skickas det tvättade och impregnerade kapellet hem igen och så löser man ut det på Posten. Enkelt och smidigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 25 Oktober , 2007 Tvättade och impregnerade mitt kapell på sjöverkstan, mycket nöjd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 25 Oktober , 2007 5 liter vatten och 2 dl klorin röres runt i en hink. Penslas på och får verka 10 min (ca). Spolas med vatten och tvättas med tvålvatten. Herdins inpreg. är en liten flaska för några kronor. Slås i vattnet efter bruksanvisningen. Sedan är det klart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Oktober , 2007 Naturligtvis så är det bästa tipset att tvätta och impregnera själv, om har tid och plats att stå på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svenke 1 Postad 18 November , 2007 Lägg kapellet i badkaret med en blandning av Easy spray och vatten, låt ligga i två dygn rör om ibland. Ta ut kapellet häng på vädringsställ och spola av. Låt torka. Impregnera med Internationals Textile Waterprof. Blir KANON. Och framför allt man har inte använd klor. Se www.nimbusportalen .se där finns bilder m.m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser