djivbento 0 Postad 23 Oktober , 2007 Har precis köpt en Garmin 420, men inte kartan. Hörde något så dumt att det kostar nästan lika mycket att uppdatera ett kort som att köpa ett nytt. Stämmer det ? Hur många gånger/år uppdateras korten ?? Jag som har mälaren som fritidsvatten, den sjön kan väl inte uppdateras allt för ofta ?? Om det nu är så att den bara uppdateras ett par gånger/år så kan man ju lika bra köpa kartan våren 2008 ?? Känns ju ganska onödigt att slänga ut pengar på en karta nu om det kommer en ny till i vår. Förvirrad.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 23 Oktober , 2007 När jag uppdaterade förra året så kostade det 50% av nypriset att uppdatera, dvs de fick mitt kort och jag fick ett nytt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 532 Postad 23 Oktober , 2007 Hej Jag har för mig att Garmin uppdaterar sina sjökort två gånger/år (april oktober?). Då inkluderas de rättningar som kontinuerligt meddelas från Sjöfartsverket. Sen görs ibland en mer genomgående ny version. Planerna för dessa kan du läsa om på Sjöfartsverkets hemsida http://www.sjofartsverket.se/templates/SFVXPage____1861.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
djivbento 0 Postad 23 Oktober , 2007 Tack för svaren. Kollar man på nya utgåvor så finns ju mälaren med under 2008. Den borde väl komma under våren ?? Är det någon som har datum på denna uppgift så är det ju bara att höra av sig. Känns ju i alla fall rätt dumt att köpa en ny Bluechart G2 över mälaren innan våren 2008. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser