hjelmen 0 Postad 22 Oktober , 2007 Nu skall jag byta motor i båten från v8 till Diesel 6a.Men när jag lyfte ur motorn så var glykolvattnet alldeles svart och sotigt Det har försvunnit en del kylvatten i sommras men jag har fyllt på vartefter.Men varför är det alldeles svart.Vart skall jag börja felsökningen.Motorn har ett slutet helsystem Gm 350 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 22 Oktober , 2007 Mitt fösta tips är att topplockspackningen är otät, dags att byta, men kolla om topplocket är plant, och använd momentnyckel när du återmonterar locket. Åtdragningsmomentet hittar du i verkstadshandboken. Sen blir det ny ventiljustering oxo, inget lätt jobb om man inte gjort sånt förr. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 22 Oktober , 2007 Men han ska ju byta motor, varför lägga tid på att renovera då? /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hjelmen 0 Postad 22 Oktober , 2007 Motorn är i så pass bra skick så den kommer att platsa i något roligt projekt framöver Komressionen är jämn stiften ljusbruna den går jämt och fint och är lättstartad.men den tar för mycket bensin,båten väger nästan 4 ton Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser