Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
Thomaseb

Båttrailer

Rekommendera Poster

Hejsan

vilken storlek på båtupptagningsvagn ska man ha till en Bayliner 2450. Båten väger ca 2000 kg och 7,22 lång. Är stävbryggan inräknad i båtens 24,50 fot eller till kommer den?

post-28626-1394235252,4873_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tillverkarna av vagnar brukar tydligt ange vilken vikt och vilka längder på båt deras vagnar klarar av. Annars så ring eller maila dem, så är jag säker på att de hjälper dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När du letar efter en båtupptagningsvagn för din båt så är det båtens totalvikt och båtens längd som styr valet av vagn. Peket ska du inte räkna in i denna längd för det är i det här fallet enbart båtens längd som avses. Din båt är nog troligen 24,5 fötter plus peke och inte inkl peke.

Det säkraste sättet för att försäkra sig om att man får en riktigt bra passform mellan båt och vagn och att det blir rätt för övrigt är att kontakta respektive tillverkare direkt för att fråga om råd. Då får du med stor sannolighet rätt vagn direkt så slipper du förhoppningsvis prova dig fram mellan olika modeller eller bli missnöjd.

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en TK-Trailer   BV ..?   någonting 2000kg ..  till min 24fotare på 1900kg

Det ända jag retat mig på är desa upplåsbara stödhjul .. håller INTE luften länge ...!!!!!

Jag vill byta ut dessa, till hjul utan luft ... (hoppa det finns )

JCC

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

TK-Trailer har numera hårda och massiva gummihjul som standard till sina vagnar. Dessa finns att beställa direkt från dem och de har även olika kvaliteter av dessa massiva hjul. Jag har själv en TK-trailer med vagga i aktern och samtliga luftgummihjul (inkl. de på vaggan) har jag bytt ur till de massiva gummihjul som militären använder till sina RIB-båtar. De är lite dyrare än de vanliga massiva hjulen men är fantastiskt bra i kvaliteten! Om du kontaktar TK direkt så be att få tala med Tord.

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...