Gå till innehåll
torsdag 13 mars 2025
Micke_40

Relinglist

Rekommendera Poster

är det någon som känner till vad den här relingliste som ser ut som ett tjockt rep heter och var man kan köpa det 

MVH micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, på engelska heter den väl Rriilingslist Fat Rope, på ryska heter den nog

Labrowich drastjote och på kinesiska/Mandarin heter den Kii ong dowuiang do har jag för mig. På svenska vet jag inte he he. Men om du förklarar det hela så som du nyss gjorde i din frågeställning så förstår säkert alla vad du menar och det är väl huvudsaken.

Det finns en snubbe på Djurgården som säljer en massa gamla båtprylar. Han är repmakare av den gamla sorten och har dessa rep. Otroligt fina! Självklart står det still i mitt huvud just nu, men jag nämner det i alla fall trots att jag inte kommer på namnet i hopp om att någon som läser detta kan hjälpa mig att komma på vad han/firman heter.

I annat fall kan du ju söka på Google efter repmakare så lär du säkert hitta några som gör dessa rep. De är inte alls omöjliga att få tag på för de är rätt populära. Idag är det rätt vanligt att många har dessa rep som dekorativa trappräcken i sina villor. Lycka till!

Hälsningsar:

Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack för hjälpen

har kollat runt lite själv runt i båtaffärer verkar inte finnas färdiga utan man får special beställa det om man vill ha det så jag tar och lägger ner det  projekt blir allt för dyrt.

jag köpa en vanlig relinglist så behöver man inte bli grinig om det skulle gå fel

mvh micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...